۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۰

بحران اطلاعاتی در کمین بر‌ترین شرکت‏‌های جهان

ایتنا- ناتوانی شرکت‌های بزرگ در زمینه راهبری و اعتماد به اطلاعات، از دلایل این بحران به شمار می‌آیند.
بحران اطلاعاتی در کمین بر‌ترین شرکت‏‌های جهان


شرکت گارتنر پیش‏ بینی کرده است حدود یک سوم شرکت‌هایی که نام‏شان وارد فهرست صد شرکت بر‌تر فورچون شده است تا سال ۲۰۱۷ با یک بحران اطلاعاتی مواجه خواهند شد.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏ سایت گارتنر، ظهور فناوری داده‌های کلان، ارتباطات مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی و فناوری‌های همراه و افزایش حجم اطلاعات، سازمان‏‌ها و شرکت‏‌ها را واداشته بیش از پیش بر مقوله اطلاعات کسب و کار تمرکز کنند.

تحلیل‏گران این شرکت پیش ‏بینی کرده‌اند تا سال ۲۰۱۷ حدود ۳۳ درصد از شرکت‌هایی که نامشان وارد فهرست صد شرکت بر‌تر جهان شده است به نوعی دچار یک بحران اطلاعاتی خواهند شد.

ناتوانی این شرکت‏‌ها در زمینه ارزش ‏افزایی، راهبری و اعتماد به اطلاعات و داده‌های کسب و کار از دلایل این بحران احتمالی اعلام شده است.

گارتنر در این گزارش تاکید کرده است مدیران کسب و کار‌ها باید به جای اینکه توجه خود را صرف نگهداری اطلاعات کنند، بر مدیریت اطلاعات تمرکز کنند.

تحلیل‏گران گارتنر گفته‌اند در اقتصاد دیجیتال، اطلاعات تبدیل به یک دارایی رقابتی شده است که می‌‏توان مجموعه ‏ای از مزایای کسب و کار را از آن‌ها استخراج کرد.

گارتنر در این گزارش بر ضرورت کسب مهارت مدیریت اطلاعات کسب و کار (EIM) تاکید کرده است. برخورداری از این مهارت به کسب و کارهای و سازمان‏‌ها امکان می‌‏دهد اطلاعات را مدیریت کنند، به اشتراک بگذارند و مورد بازاستفاده قرار دهند.

تحلیل‏گران اما هشدار داده‌اند که این مهارت به خودی خود کمک چندانی به سازمان‏‌ها نمی‌‏کند. مدیران آی تی باید به گونه ‏ای ابتکارات و راهکارهای EIM را طراحی کنند که بتوانند این اطلاعات را به ارزش‌های تجاری تبدیل کنند و از این ارزش‏‌ها نیز در راستای اهداف کسب و کار خود استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر حدود سه چهارم از ابتکارات مربوط به مدیریت اطلاعات کسب و کار که در سازمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌‏گیرد، چندان به هم مرتبط نیستند و این روند باعث می‌‏شود این ابتکارات در ‌‌نهایت نتیجه ‏ای در بر نداشته باشد.
کد مطلب: 29732
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام