۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۵

ازنظرپرسی درباره وی‌چت و فیسبوک تا متلک اینترنتی/مروری برحضور وزیرICT در شبکه‌های اجتماعی

ایتنا- فیلترینگ، معضلات اینترنت و کیفیت و سرعت پایین آن سوال‌هایی است که کاربران از واعظی پرسیده‌اند. جالب است بدانید که علیرغم تندبودن لحن برخی انتقادات، بدون سانسور منتشر شده‌اند.
ازنظرپرسی درباره وی‌چت و فیسبوک تا متلک اینترنتی/مروری برحضور وزیرICT در شبکه‌های اجتماعی


درخواست بررسی عدم آنتن‌دهی اپراتور‌ها در مناطق مختلف، سرعت، کیفیت و قیمت اینترنت، فیلترینگ سایت‌ها، نظارت بر کار ISPها ، نظر وزیر ارتباطات درباره‌ی نرم‌افزار‌هایی مثل وی‌چت و وایبر و میزان عیدی وزیر و ... از جمله سوالاتی است که این روزها در صفحات محمود واعظی در شبکه‌های اجتماعی داخلی مورد پرسش قرار می‌گیرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، مدتی از عضویت وزیر ICT در شبکه‌های اجتماعی داخلی می‌گذرد و طی این مدت اگرچه صفحه‌های محمود واعظی مانند صفحه فیس‌بوک وزیر امور خارجه به بیان خاطرات او از جلسات کاری نپرداخته، اما با این حال کم و بیش به پاسخ‌گویی به سوالات بسیاری که ذهن کاربران را درگیر کرده، پرداخته است.

کاربران از وزیر ارتباطات چه می خواهند؟!
آنچه مشخص است در این صفحات دنیای مجازی هم همانند دنیای واقعی بسیاری کاربران درباره‌ی چرایی فیلترینگ، میزان گستردگی آن، سرعت پایین اینترنت و قیمت بالا و مشکلاتی از این دست پرداخته‌اند و آقای وزیر نیز با فواصل زمانی مختلف به پاسخ‌گویی به سوالات کاربران این سایت‌ها پرداخته و یا از برنامه‌های آتی وزارت متبوع خود خبر داده است.

اما نکته‌ی جالب آنکه کاربران مختلف نیز به بیان نقطه‌نظرات خود پرداخته و در بسیاری موارد حتی با وجود این‌که این نقطه‌نظرات حاوی انتقادات شدید و یا حتی مطالب دور از ادب و توهین‌آمیز بوده در انتشار آن‌ها پالایش یا سانسوری صورت نگرفته و نظرات مختلف بدون توجه به مثبت یا منفی بودن آنها منعکس شده‌اند.

در میان این سوالات و اظهار‌نظر‌ها گاه مسائل جالبی مورد توجه کاربران قرار گرفته و به عنوان مثال یکی از کاربران این‌گونه مطرح کرده است که «آیا عیدی وزیر ارتباطات هم ۵۰۳ هزار تومان شده است؟»

فرد دیگری نوشته «سلام اقای وزیر، من فیس‌بوک نمی‌خوام ولی اینترنت که حق مسلم هست، نه؟ همون ADSL که همه ازش مینالند برای ما شده رویا...»

گاهی نیز زمانی که به اخبار مطبوعات در ارتباط با فعالیت‌های وزیر اشاره شده یکی از کاربران با لحن طنز این‌گونه آورده است که «فکر کنم وزیر خسته شده داره کپی و پیست میکنه».

یکی‌ دیگر از کاربران این شبکه‌ها هم که خود را دارای مدرک ارشد مخابرات دانشگاه تهران معرفی کرده با یادآوری اشتباه لفظی وزیر در اولین مصاحبه‌ی تلویزیونی‌اش با لحن تند او را مورد انتقاد قرار می‌دهد.

برخی نیز خود را از فعالان صنوف مرتبط معرفی کرده و موضوعات و معضلات خاص خود را متذکر شده‌اند. به عنوان مثال یکی از این افراد نوشته است:« به عنوان فردی که کارو درآمدش از اینترنت است می‌گویم. لطفا این پورت‌ها را دستکاری نکنید تا ما بتوانیم از نرم‌افزار‌هایی که به اینترنت متصل هستند استفاده کنیم. هراز چند گاهی معلوم نیست به چه دلیلی این همکاران شما پورت‌ها را مختل می‌کنند و زندگی ما می‌رود روی هوا».

عده‌ای هم در شبکه‌های مختلف نظر وزیر درباره‌ی شبکه‌های اجتماعی موبایل از جمله وایبر و وی‌چت و ... را جویا شده‌اند. فرد دیگری نیز پرسیده است که چرا مردم را را در سود ارتباطات و مخابرات سهیم نمی‌کنید؟!

وزیر چه می‌گوید؟!
اما به نقل از وزیر ارتباطات نیز مطالبی در این سایت‌ها منتشر شده از جمله این‌که در آنها آمده است: «تا عید پهنای باند داخلی را دو برابر می‌کنیم» که البته نظرات کاربران بر این عبارات هم به نوع خود قابل توجه است. به عنوان مثال برای همین جمله وزیر یکی از کاربران این‌گونه گفته است که «قیمت را سه برابر نکنید یک وقت...»

فرد دیگری هم این‌گونه نوشته است که: «همین چند روز پیش یکی از سایت‌ها از یک موسسه خارجی تیتر زده بود که دانلود ایرانی‌ها در سال ۹۲ کمتر از سال ۹۰ شده، حال چه‌طور است که پهنای باند زیاد شده اما سرعت دانلود کمتر شده و قیمت‌ها هم بیشتر؟!»

بی شک در این میان عده ای هم بابت این نوع سیاست گذاریها از آقای وزیر تقدیر و تشکر کرده و اظهار امیدواری کرده اند که در دولت تدبیر و امید مشکلات اینترنتی و ارتباطی برطرف شود.

هم‌چنین در یکی‌ دیگر از استاتوس‌های واعظی این‌گونه عنوان شده که جلسه‌ای در حوزه نقش ICT در اشتغال برگزار شده و پس از این عبارت وزیر ارتباطات اظهار امیدواری کرده که بتواند به اشتغال جوانان کمک کند.»

در بخش دیگری از آنچه مربوط به واعظی است نیز درباره‌ی بحث فیلترینگ صحبت شده و این‌گونه عنوان شده است که فیلترینگ سایت‌ها در اختیار وزارت ارتباطات نیست، اما در این زمینه تلاش می‌شود از طریق رایزنی با دستگاه‌های مربوطه برای کاهش سخت‌گیری‌ها در این زمینه اقدام شود.

در پاسخ به این مطلب وزیر ارتباطات یکی از کاربران هم این‌گونه نوشته است که به لطف فیلترشکن همه دوستان از همه سایت‌هایی که فیلتر شده استفاده می‌کنند و فقط شاید برخی از دانشجویانی که در سایت‌های دانشگاه‌ها دنبال مطالب علمی در سایت‌هایی که فیلتر شده می‌گردند با مشکل مواجه شوند. این فیلتر چه معنایی دارد؟!»

نکته‌ی جالب دیگر آنکه در بخش دیگری از این گفت‌وشنودهای اینترنتی وزیر ارتباطات حتی به ذکر توضیحاتی درباره‌ی زندگی خصوصی خود نیز پرداخته است و در کنار بحث‌هایی مانند ودیعه‌ی تلفن، افزایش تعرفه‌ها، کمبود پهنای باند شرکت‌های PAP و یا کم‌فروشی این شرکت‌ها و راه‌اندازی شماره ۱۹۵ برای پاسخ‌گویی به اعتراض‌های مردم وزیر ارتباطات در بخشی هم از فرزندان خود گفته و این‌گونه اعلام کرده است که معمولا برای فرزندان بالای ۱۸ ساله‌ام در مسائل شخصی‌شان دخالت نمی‌کنم مگر این‌که از من مشورت بخواهند. یک فرزند زیر ۱۸ سال هم دارم که قطعا بیشتر او را کنترل می‌کنم.

در کنار این موارد عکس‌های مختلف، بخش‌هایی از مصاحبه‌های وزیر ارتباطات، بخشی از زندگینامه به نقل از خودش، توضیحات او درباره‌ی اهمیت مناطق محروم و ذکر خاطراتی تلخ درباره‌ی دوران جنگ از دیگر مواردی است که در صفحات مربوط به وزیر ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی و داخلی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا،از تاریخ ۱۵ آذرماه امسال محمود واعظی به عضویت چندین شبکه اجتماعی داخلی شامل: زیگور، کلوب، تبیان، و آپارات در آمده و به فعالیت در آنها پرداخته است.

آدرس صفحات وزیر ارتباطات در شبکه اجتماعی «زیگور» که شامل شبکه ویدئویی «تماشاخانه» ، شبکه اجتماعی «مای پردیس» و شبکه صوتی «آواکده» است در آدرس http://www.zigur.com/vaezi قابل مشاهده و دسترسی است.

همچنین صفحه دکتر واعظی در شبکه اجتماعی «کلوب» به آدرس http://www.cloob.com/mahmoudvaezi ، در شبکه اجتماعی «تبیان» به آدرس http://net.tebyan.net/vaezi و در شبکه ویدیوئی- اجتماعی «آپارات» به آدرس http://www.aparat.com/mahmoudvaezi قابل دسترسی و مشاهده است.
کد مطلب: 28751
نام شما
آدرس ايميل شما


فرشاد
feedback
بعد از سوال در مورد وی چت به سرعت شست آقایون خبردار شد که ای بابا یه سرویس خوب دیگه مونده که میشه مورد پالایش قرارش داد. و از امروز صبح سرویس وی چت هم وارد پالایشگاه شد تا از میعاناتش صفحه پیوندها گرفته بشه و در دسترس کاربران محترم قرار داده بشه. خواهشا سوال کنندگان محترم و امیدوار بیشتر این سرویسها رو به ایشون و همکارانشون معرفی کنن که خدای نکرده این عزیزان احساس بیکاری بهشون دست نده.با توجه به اینکه ظاهرا آقایون خودشون خیلی اهل جستجو و کنکاش نیستن و فقط مواقعی که خود امیدواران محترم در مورد یه سرویس سوال میکنن و یا زمانی که تعداد کاربران یک سرویس سر به فلک میکشه متوجه میشن بنابراین واقعا نیاز هستش که این امیدواران محترم خودشون داوطلبانه بیان این قبیل سرویسهایی که استفاده میکنن رو تقدیم پالایشگاه کنن تا قدمی هر چند کوچک در جهت رفع معضل بیکاری مهندسین واقعا نخبه این پالایشگاه برداشته شود.
با تشکر از امیدواران
امیدواران متشکریم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام