۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۵
هشدار درباره به‌روزرسانی‌های جعلی

هنگام نصب از اصل بودن برنامه فلش پلیر مطمئن شویم

ایتنا- هنگام نصب برنامه باید به اصل بودن نرم‌افزار و افزونه مورد نظر توجه کرد چراکه بسیاری از این موارد بدافزار هستند.


یک کارشناس مسائل امنیتی با اشاره به افزونه جدید منتشر شده فلش پلیر که جعلی است گفت: هنگام نصب برنامه باید به اصل بودن نرم‌افزار و افزونه مورد نظر توجه کرد. طبیعتا لایسنس یک افزونه می‌تواند کمک بسیاری در این زمینه کند.


به گزارش ایتنا از ایسنا،‌آیدین مهدی‌پور  اظهار کرد: ما همواره در فضای مجازی باید مراقب اطلاعات دریافتی از اینترنت باشیم و به نرم‌افزارهای دریافتی دقت بیشتری کنیم چراکه بسیاری از این موارد بدافزار هستند حتی آنتی ویروس‌ها هم جدای از این بحث نیستند.


وی در ادامه با اشاره به لزوم اطمینان از اصل بودن فایل‌های دریافتی گفت: همیشه باید مراقب بود و دید که این نرم‌افزارها چه فعالیت و چه تبعاتی را به همراه خواهند داشت معمولا افرادی که چنین محصولاتی را تولید می‌کنند به دنبال سوءاستفاده‌های پرسود تبلیغاتی در فضای مجازی هستند. در کنار این موضوع برخی از این نرم‌افزارها اطلاعات کاربران را تخلیه می‌کنند برای همین باید هنگام دریافت آنها دقت کرد.


این کارشناس همچنین مطرح کرد: فلش پلیر نرم افزاری رایگان بوده و بهترین راه دریافت آن، دانلود از خود سایت مرجع است.


مهدی‌پور در پایان چنین تبلیغاتی را در ایران موثر ندانست و گفت: به احتمال خیلی زیاد چنین نرم‌افزارهایی در آینده بوسیله آنتی ویروس‌ها شناسایی خواهند شد.


چندی پیش بنا بر ادعای Malwarebytes، به‌روزرسانی FlashPlayer۱۱.safariextz یک افزونه جعلی مرورگر است. این به‌روز رسانی جعلی از لوگوی واقعی Flash Player استفاده می‌کند و حتی شامل لینکی به وب‌سایت رسمی ادوب است. اما زمانی که این نرم‌افزار نصب می‌شود، آگهی‌های تبلیغاتی رسمی در وب‌سایت‌های معتبر را با آگهی‌های خودش می‌پوشاند.

این نرم‌افزار جعلی پس از نصب شروع به تزریق تبلیغات جعلی به تمامی وب‌سایت‌هایی که مشاهده می‌کنید، خواهد کرد.
کد مطلب: 27198
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام