۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۱

گوشی های لمسی و افشای اطلاعات

ایتنا- بنا بر گفته محققان، گوشی های لمسی گوگل، به علت باقی ماندن اثر حركت انگشتان بر روی آنها می توانند منجر به لو رفتن كلمه عبور شوند.
گوشی های لمسی و افشای اطلاعات


محققان امنیتی به كاربران گوشی های لمسی در مورد افشای اطلاعات هشدار دادند. محققان دانشگاه پنسیلوانیا با تحقیق بر روی گوشی های Google Nexus one و HTC G۱ كه هر دو از یك سیستم بازگشایی كلمه عبور یكسان استفاده می كنند، دریافتند كه این گوشی ها می توانند رمز عبور كاربران خود را در اختیار هكرها قرار دهند. 


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، این گوشی ها از سیستمی برای رمزگشایی استفاده می كنند كه در آن باید كاربر آیتم های خاصی را طبق یك الگو مرتب كند. 

محققان با بررسی این گوشی ها دریافتند كه اثر حركت انگشتان حتی بعد از پاك كردن گوشی بر روی آن باقی می ماند. آنها با استفاده از دوربین معمولی و در نور طبیعی از گوشی ها مذكور عكس گرفتند و سپس با كمی ویرایش عكس های مذكور با نرم افزارهایی كه امروزه در اكثر رایانه های خانگی وجود دارد، توانستند در ۹۰ درصد موارد با زیاد كردن كنتراست عكس، رمز عبور را شناسایی كنند. 

علت این امر كم بودن تعداد آیتم هایی است كه باید محل آنها تغییر كند. به همین دلیل به كاربران توصیه می شود، آیتم ها را در بیش از یك جهت برای قرار دادن در محل خود حركت دهند، این كار احتمال شكسته شدن رمز عبور آنها را كاهش می دهد.
کد مطلب: 27147
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام