۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۰

تعطیلات تابستانی با طعم امنیت

ایتنا - به دلیل رفت و آمد بیشتر کاربران در اماکن عمومی نکات امنیتی نیز بیشتر از قبل باید از سوی کاربران رعایت شود.


هر روز که می‌گذرد انسان‌ها بیشتر از روز قبل برای دستیابی به ابزارهای تکنولوژی که زندگی را برای آنها به مراتب ساده‌تر از گذشته کرده است، هزینه صرف می‌کنند. وابستگی کاربران امروزی به این ابزارها به حدی شده است که حتی یک روز کامل را هم نمی‌توانند بدون یکی از این ابزارها بگذرانند.
کوچک‌تر شدن این دستگاه ها در کنار امکان جا به جایی و حمل و نقل آنها سبب شده است تا در روزهای کاری یا ایام تعطیل در کنار صاحبانشان باشند.


به گزارش ایتنا از روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، با شروع فصل تابستان و ایام تعطیلات، بازار سفرهای داخلی و خارجی هم رونق می‌گیرد و در طول این سفرها یار ثابت و جدا نشدنی مسافران هم لپ‌تاب‌ها، تبلت‌ها و از همه مهم‌تر گوشی‌های تلفن همراه هستند. از این رو و به دلیل رفت و آمد بیشتر کاربران در اماکن عمومی نکات امنیتی نیز بیشتر از قبل باید از سوی کاربران رعایت شود.

در ادامه چند توصیه امنیتی که خوب است کاربران در طول سفر به آنها دقت و توجه کافی داشته باشند را می‌خوانید:

• قبل از شروع سفر از اطلاعات خود فایل‌های پشتیبان (Back up) تهیه کنید: شما نمی‌دانید قرار است در طول سفر چه اتفاقاتی بیفتد، به چه مکان‌هایی بروید و در هر یک از این مکان‌ها چه اتفاقی در انتظار وسایل، فایل ها و اطلاعات شما است. پس بهتر است تا وقتی هنوز در منزل هستید از کلیه اطلاعات حساس و مهم خود یک فایل پشتیبان تهیه کنید.

• یک رمز عبور مناسب برای دستگاه‌های خود انتخاب کنید: در طول سفر ممکن است مجبور به معاشرت با افرادی شوید که شناخت چندانی نسبت به آنها ندارید از این رو با یک رمز عبور قوی و مطمئن اجازه دسترسی افراد غریبه به سیستم‌های خود را ندهید.

• برنامه کنترل والدین را نصب کنید: این توصیه را نه تنها در سفر بلکه در طول تابستان جدی بگیرید. چرا که به دلیل فراغت فرزندان از تحصیل، بیشتر اوقات خود را پای کامپیوتر، لپ‌تاب و یا تبلت می‌گذرانند. یک برنامه کنترل والدین به شما کمک خواهد کرد تا آسیب پذیری کودک خود در محیط اینترنت را به حداقل برسانید.

• اگر از یک سیستم مشترک بین همه اعضای خانواده استفاده می‌کنید، حساب‌های کاربری خود را ببندید: اگر در طول تعطیلات از یک سیستم، کلیه اعضای خانواده استفاده می‌کنند، حتماً بعد از هر بار استفاده از حساب کاربری خود، آن را Sign Out کنید و مطمئن شوید نام کاربری و رمز عبورتان به صورت خودکار در سیستم ثبت نشده باشد.

• در طول سفر نسبت به حضور در شبکه‌های اجتماعی بیشتر محتاط باشید: ضرورتی ندارد کلیه اطلاعات و جزئیات مربوط به سفر خود را بر روی شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. ممکن است جنایتکاران سایبری در کمین خانه‌های خالی شما باشند.

• مراقب ایمیل‌های خود باشید: ایمیل‌ها یکی از نقاط اصلی ورود ویروس به سیستم شما هستند، پس به توجه ویژه‌ای نیاز دارند. پس اگر ایمیل‌هایی با مضامین سفر و یا شهر مقصد برای شما ارسال شده بود به راحتی اعتماد نکرده و قبل از اطمینان از آدرس فرستنده آنها را باز نکنید.

• مراقب شبکه‌های عمومی Wi-Fi باشید: در طول سفر اگر از شبکه Wi-Fi در اماکن عمومی استفاده می‌کنید، بسیار مراقب باشید. چراکه نمی‌دانید قبل از شما چه کسی به آن شبکه متصل شده و چه کسی بر ترافیک شبکه نظارت می‌کند. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم اگر در این اماکن به حساب‌های کاربری خود در ایمیل، شبکه های اجتماعی و یا فروشگاه های خرید آنلاین وارد می شوید از پروتکل امن https و یا شبکه اختصاصی مجازی (VPN)استفاده کنید تا کلیه اطلاعاتی که از دستگاه شما بیرون می‌آید، رمزگذاری شده باشد.

• سیستم خود را به‌روز نگه دارید: برای تروجان‌ها روزهای تعطیل و غیرتعطیل فرقی ندارد. آنها هر لحظه و در هر مکان و زمانی به دنبال بهره برداری از حفره‌های امنیتی موجود در سیستم شما هستند. پس همیشه اطمینان داشته باشید که اصلاحیه‌های امنیتی نرم‌افزارهایتان را دانلود کرده و اعمال کرده باشید.

• از سیستم خود محافظت کنید: تهدیدات به شما خیلی نزدیکند. پس همیشه حتی در تعطیلات هم به یاد به‌روزرسانی نرم‌افزار امنیتی خود باشید. حتی اگر اشتراک نرم‌افزارتان در طول سفر به پایان رسید، نگران نباشید. نرم‌افزار رایگان و همیشه در دسترس Panda Cloud Antivirus را از این آدرس دانلود و نصب کرده و از آن لذت ببرید.
کد مطلب: 26783
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام