۵
۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۱

آقای سلیمانی، مردم حافظه دارند!

ایتنا - محدودیت واگذاری اینترنت بیش از ۱۲۸ کیلوبیت به کاربران خانگی نیز در زمان حضور سلیمانی در وزارت ارتباطات کلید خورد.


محمد سلیمانی، وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات و نماینده فعلی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را اهالی فاوای کشور پیش از هر چیز به‌دلیل مسئولیت‌هایش و سپس به‌دلیل انتقادهایش به اینترنت و اقداماتش در این زمینه به‌خوبی می‌شناسند.


او که در زمان حضورش در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سرعت و کیفیت اینترنت را ناشی از تصمیم‌ها، سیاست‌های خود می‌دانست و اقداماتش را مطلوب ارزیابی می‌کرد، اکنون به یکی از منتقدان جدی کیفیت اینترنت تبدیل شده است.

سلیمانی در میانه بهار سال ۸۷ که هنوز بر مسند وزارت ارتباطات تکیه زده بود، سرعت اینترنت در ایران را کافی می‌دانست و کفیت خدمات آن را بدون اشکال ارزیابی می‌کرد، در یک اظهار نظر عجیب گفته بود: «برای سرعت‌های بالاتر از ۵۶ کیلوبایت، حتی مشتری و خریدار هم وجود ندارد و پهنای باند ۱۲۸ کیلوبایت اکنون برای بسیاری از سازمان‌ها بدون مشتری است و این میزان را شرکت‌ها حتی نمی‌توانند به مشتریان عرضه کنند.»

او افزوده بود: «پهنای باند ۵۶ کیلوبایت برای مصارف و کاربران اینترنتی خانگی و دانشگاه‌ها حتی برای دانلود کتاب‌های ۵۰۰ صفحه‌ای مناسب است.» 

محدودیت واگذاری اینترنت بیش از ۱۲۸ کیلوبیت به کاربران خانگی نیز در زمان حضور سلیمانی در وزارت ارتباطات کلید خورد. او اکنون خود را مبری از هرگونه دخالت در اخذ این تصمیم می‌داند و معتقد است: «وزارت ارتباطات نمی‌تواند بگوید من مسئول مشکلات اینترنت نیستم یا از گفتن واقعیت صرف‌نظر کند، وزارت ارتباطات حتی اگر به رسانه‌ها نمی‌گوید چه خبر است باید به ما و مجلس بگوید و کاری کند که این به‌هم‌ریختگی از بین برود.»

سلیمانی گفته است: «از نظر من این به‌هم‌ریختگی که در حوزه اینترنت پیش آمده باید به‌سرعت از سوی مسئولان حل شود و حتی شخص رئیس‌جمهور باید دخالت کند که این اوضاع اسف‌بار از بین برود و مجلس و کمیته ارتباطات هم باید به‌سرعت جلسه‌ای تشکیل داده و از وزارتخانه و شرکت‌های ارائه‌دهنده بخواهند هرچه سریع‌تر ضمن اعلام مشکلات، آن را رفع کنند.»

او افزوده است: «بنده همین امروز صبح بسیار تلاش کردم جی‌میل خود را باز کنم که آن‌هم در آخر باز نشد، درصورتی‌که من از سایت دانشگاه و از اینترنت دانشگاه استفاده کردم. این بدان معنی است که علاوه بر من، همه دانشجویان و محققان هم دچار این مشکل هستند که باعث می‌شود به کسب‌و‌کار مردم ضربات جبران‌ناپذیری وارد آید. وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت نباید با پاک‌کردن صورت مسئله مشکل را از سر خود باز کند. آنها باید بدانند که مردم از این کندی اینترنت ناراضی هستند و سعی نکنند آن را کتمان کنند.»
 
 
کد مطلب: 26718
نام شما
آدرس ايميل شما


مجتبیi
feedback
:))عجب ادم باحالی بوده:))))

مرده حسابی من حالا 1024 دارم و بدرد هیچ نمیخوره
128 از فکرش هم خندم میگیره :)))
امید
feedback
Iran, Islamic Republic of
الان به شعور و حافظه مردم توهین کرد یا منظور دیگه ایی داشته این بابا؟
اصن شما حق صحبت نداری. ... .اینترنت که هیچ ، اینترانت 25kb هم از سرت زیاده.
شما به چه حقی از سرویس جاسوسی جی میل استفاده میکنی؟ چرا از صندوق الکترونیک ملی استفاده نمیکنید؟
حالا که دولت عوض شده همه شدن دایه عزیزتر از مادر واسه این ملت فلک زده تا شاید جایی داشته باشن تو دولت جدید.
امیدوارم چشم و گوش آقای روحانی به اندازه کافی باز باشه تا مرد رو از نامرد تشخیص بدن.
feedback
United States
جمع کثیری از دولت مردان ما خوب بلدند جهت باد را تشخیص داده و خود تغییر جهت دهند.

ما یک شخص ثابت قدم و خوش فکر نیاز داریم که در جهت خواستها و نیازهای جامعه عمل کند نه شعارهای به درد نخور و مزاحم.
amir
feedback
United States
che ba mazze........man 2megabit daram karamo rah nemindaze onvaghttttt....................................................
علی
feedback
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه سرعت اینترنت یک طرف بحث فیلترینگ طرف دیگر.
تا زمانیکه اینترنت به این شدت فیلتر میشه سرعت معنای چندانی نداره.
با سرعت بالای
1024Kb
هم بیشتر مواقع صفحه اول گوگل رو هم نمیشه باز کرد.
فکر کنم وضعیت اینترنت با سرعت
56Kb
در سالهای گذشته خیلی از زمان حال با این وضعیت فیلترینگ و سرعت بالاتر بهتر بود.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام