۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۶

فرانسه از خریداران تلفن‌های هوشمند و تبلت مالیات می‌گیرد

ایتنا- یک گزارش دولتی فرانسه،‌می‌گوید دستگاه‌های هوشمند متصل به اینترنت، برای فرهنگ سرمایه‌ای تلقی می‌شوند و مصرف کنندگان برای خرید سخت‌افزارها،‌هزینه‌های هنگفت صرف می‌کنند.
فرانسه از خریداران تلفن‌های هوشمند و تبلت مالیات می‌گیرد


دولت فرانسه درحال بررسی اخذ مالیات از فروش تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها است تا از این مبالغ به صنعت فیلم، موسیقی و عکس کمک کند.


به گزارش ایتنا از مهر، براساس تخمین‌های صورت گرفته پس از اعمال مالیات یک درصدی روی فروش تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها سالانه مبلغی معادل ۸۶ میلیون دلار به دست می‌آید.

این تلاش براساس سیاست "استثناء فرهنگی" است که قصد دارد از فرهنگ این کشور در مقابل نیروهای بازار و رقابتهای خارجی حفاظت کند.

برنامه سازان در این کشور برای تأمین بودجه های فرهنگی مبالغی پرداخت می کنند اما درحال حاضر گوگل و اپل استثناء هستند.

این پیشنهاد بخشی از یک گزارش دولتی برای بررسی ویژه افزایش محتوای دیجیتال بود.

این تحقیق به ریاست پیر لسکور مدیر کل سابق شبکه تلویزیونی کانال پلوس بود که طی آن پیشنهاد کرده است ۷۵ اقدام برای حفظ استثناء فرهنگی در مواجهه با نوآوری دیجیتال مطرح شده است.

براساس این گزارش اخذ مالیات از دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل می‌شوند می‌تواند برای فرهنگ سرمایه ای تلقی شود، چرا که این روزها مصرف کنندگان بیش از آنکه برای محتوا پول بپردازند، مبالغ هنگفتی برای سخت افزار هزینه می کنند.

قرار است قانونگذاران این کشور در طول تابستان بررسی برای قانونگذاری برحسب توصیه های این گزارش را انجام دهند.

سیاست استثناء فرهنگی فرانسه در سال ۱۹۹۳ اعمال شد و براساس آن باید باید رویکرد متفاوتی به کالاهای فرهنگی نسبت به سایر کالاهای تجاری داشت. این قانون به طور خاص فرهنگ فرانسه را از اشاعه فیلمهای آمریکایی حفظ می کند.
کد مطلب: 26195
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام