۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۴

کشف بدافزار جدید مخصوص دولت‌های خاورمیانه

ایتنا - محققان در پی بررسی‌های جدید خود موفق به کشف بدافزار جدیدی شده‌اند که به‌طور خاص دولت‌های منطقه خاورمیانه را هدف قرار داده است.
کشف بدافزار جدید مخصوص دولت‌های خاورمیانه


شرکت امنیتی FireEye اعلام کرد که محققان در پی بررسی‌های جدید خود موفق به کشف بدافزار جدیدی شده‌اند که به‌طور خاص دولت‌های منطقه خاورمیانه را هدف قرار داده است.


به گزارش ایتنا، محققان مرکز امنیتی FireEye در بررسی‌های جدید خود موفق شدند بدافزاری را شناسایی کنند که در خانواده برنامه‌های مخرب "تهدیدهای مداوم پیشرفته"(API) طبقه‌بندی می‌شود و برای ورود به سیستم‌های دولتی در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی طراحی شده است.

این بدافزار که با نام Trojan.APT.BaneChant شناخته می‌شود، از فناوری‌ها چندگانه شناسایی سیستم‌های رایانه‌ای استفاده می‌کند و سیستم مانیتورینگ ویژه‌ای دارد که کلیک‌های انجام شده توسط موشواره را نیز تشخیص می‌دهد و از این طریق کاربر فعالی که با رایانه آلوده شده در تعامل است را شناسایی می‌کند.

این بدافزار از طریق نرم‌افزار واژه‌پرداز Word منتشر می‌شود و روش گسترش آن از طریق انتشار پست الکترونیکی آلوده گزارش شده است.

این فایل‌های نوشتاری آلوده شده با نام Islamic Jihad.doc به دست کاربران می‌رسند و این طور که گفته می‌شود، به محض کلیک کردن برای بارگذاری آن از پست الکترونیکی رایانه آلوده می‌شود. 
 
 "چانگ رانگ هوا"( Chong Rong Hwa) از محققان مرکز امنیتی FireEye در این خصوص توضیح داد: «ما بر این باوریم که این فایل‌های آلوده شده به طور خاص با هدف ضربه زدن به سیستم‌های دولتی در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی فعالیت می‌کنند.»
 
 
کد مطلب: 25736
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام