۷
۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۶
نماینده مجلس:

اختلال اینترنت در کسب و کار مردم مشکل ایجاد کرده است

ایتنا - قطع ارتباط و اختلال در سایت‌های بربازدید خارجی پیش از این نیز سابقه داشته به نحوی که در مهرماه امسال دسترسی به پست الکترونیک جیمیل به مدت یک هفته در ایران غیرممکن شده بود.



وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات از مسئولان و متولیان این بخش خواست که در این زمینه پاسخگوی مردم و نمایندگان آنها در مجلس باشند و مشکلات موجود در مورد شبکه اینترنت را برای کاربران تشریح و اطلاع رسانی کنند. 


به گزارش ایتنا رئیس کمیته فناوری های نوین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اختلالات چند روز گذشته شبکه اینترنت کشور، کسب و کار مردم را مختل کرده است گفت: به عنوان نمایندگان مردم، از مسئولان درخواست پاسخگویی در زمینه این معضل به وجود آمده را داریم.

محمد سلیمانی در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه اختلالات و قطع و وصلی‌های مکرر شبکه اینترنت کشور در هفته اخیر کاملا مشهود بوده است، اظهار داشت: کاربران اینترنت با مشکلات متعددی در زمینه دسترسی به این شبکه مواجه هستند و براین اساس تقاضای رسیدگی و پیگیری از مجلس دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از کسب و کارها از طریق شبکه اینترنت صورت می‌گیرد و نیاز مردم به این شبکه در حد مشاهده ایمیل نیست بر این اساس بسیاری از کسب و کارهای مردم با وجود اختلات مکرر و کندی این شبکه مختل شده است.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات از مسئولان و متولیان این بخش خواست که در این زمینه پاسخگوی مردم و نمایندگان آنها در مجلس باشند و مشکلات موجود در مورد شبکه اینترنت را برای کاربران تشریح و اطلاع رسانی کنند.

دسترسی اغلب کاربران ایرانی به شبکه اینترنت و به ویژه سایت های پربازدیدی همچون گوگل و یاهو از هفته گذشته تا به حال با اختلالات بسیار همراه است و بسیاری از این کاربران امکان استفاده از اینترنت را ندارند؛ این در حالی است که تاکنون متولیان بخش اینترنت و فضای مجازی کشور اطلاع‌رسانی مشخصی در زمینه دلایل بروز این اختلالات نداشته‌اند به نحوی که معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات وجود اختلال در دسترسی به برخی سایت‌های اینترنتی را تایید نکرد و گفت: هیچ گزارشی در این باره به ما ارائه نشده است.

قطع ارتباط و اختلال در سایت‌های بربازدید خارجی پیش از این نیز سابقه داشته به نحوی که در مهرماه امسال دسترسی به پست الکترونیک جیمیل به مدت یک هفته در ایران غیرممکن شده بود.
 

کد مطلب: 25634
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
ایشون خودش این جور مواقع وجود اختلال رو از بیخ رد میکرد و مدعی میشد که گزارشی به دست ما نرسیده پس اختلالی هم وجود نداره.
جناب سلیمانی، شما تا متصدی وزارت ارتباطات بودید فرصت داشتید که به این اوضاع سر و سامان بدید که ندادید. حالا هم سکوت اختیار بفرمایید سنگینترید
feedback
آقای وزیر سابق زمان شما هم داد ما به هیچ جایی نمیرسید!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده این مصداق بارز خود تحریمی است! خیلی از دنلود ها و بروزرسانی های نرم افزارهای امنیتی، آنتی ویروسها، شبکه و غیره ... که برای نگهداری شبکه و سیستم ها حیاتی هستند دچار مشکل شده اند و یا برای Ip های ایران ممنوع است که تا قبل از این با استفاده از VPN و یا پورت های Secure می شد دورشون زد. ولی افسوس و صد افسوس که هم دریافت اطلاعات جهت موارد فوق و هم بسیاری از منابع مطالعاتی و تحقیقاتی رو با این محدودیت های اعمال شده عملاً با مشکل مواجه گردیده است.
مسئول شبکه یکی از سازمانهای مسقر در تهران
feedback
حتی باز کردن سیستم های اینترنتی بانک های داخلی نیز به کندی امکان پذیر است، گوگل و یاهو که دیگر جای خود دارند! نفس پروتکل های امن وب به شماره افتاده! از مسئولان مربوطه خواهشمندیم اگر 99 درصد سایر ملاحظات را مد نظر دارید، لااقل به خاطر خدا هم که شده 1 درصد هم حقوق کاربران را مد نظر داشته باشید.
هومن
feedback
United States
اظهار نظر وزرای وقت خیلی جالبه: «گزارشی مبنی بر خرابی به ما نرسیده»
معلوم نیست این گزارش به غیر از مطبوعات کجا باید ثبت بشه.

سایت های سنجش سرعت که با ترفندهای فنی و عملا کلاه گذاشتن سر مشتری اطلاعات غلط ارایه میکنند. در ثانی هیچ سایت سنجش سرعتی را نمیشناسم که مثلا سرعت خط را روی پروتکل https اندازه بگیره.
آخه بندگان خدا هرگز فکرش را هم نمی کنند که ممکنه کشوری آنقدر وضعش خراب باشه که عملا دسترسی به بیش از نیمی از اینترنت را هم محدود کنه.

واقعا دست مسؤولین درد نکنه که از مردم حقوق میگیرند تا موجبات ناراحتی ایشان را فراهم کنند.
feedback
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
منظورم بیت و بایت ها
عارف
feedback
United States
جی میل و یاهو که جای خود دارد
سرویس هایی مثل Viber, Skype, Oovoo, whatsapp و ... چرا بسته هست؟
داریم به کجا میریم؟
مسئولین از ترس جواب نمیدن یا احساس گردن کلفتی دارن؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام