۶
۰
plusresetminus
جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۳

اتصال فیبرنوری به منازل از تیرماه 93

ایتنا - ۲۰ درصد پروژه ایرانیان نت متعلق به شرکت ارتباطات زیرساخت است و ۸۰ درصد آن نیز متعلق به بخش خصوصی و تعاونی است.


سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با وصول حق الامتیاز پروانه فعالیت اپراتور فیبرنوری کشور، زمان لازم الاجرا شدن این پروژه و ايجاد و بهره برداري از شبكه هاي انتقال داده نوري برای اتصال فیبرنوری به منازل را تیرماه سال ۹۳ اعلام کرد.

به گزارش ایتنار از مهر، از آنجایی که امروزه توسعه فیبرنوری و دسترسی با ظرفیت بالا برای کسب و کارها و برای کاربران خانگی در همه دنیا به یک ضرورت تبدیل شده برنامه ۵ ساله پنجم توسعه نیز به دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت با سرعت بالا تاکید کرده که براین اساس وزارت ارتباطات بخش عمده‌ای از این تکالیف را قرار است با اجرای شبکه ایرانیان نت تامین کند.

خداحافظی با شیوه سنتی انتقال اطلاعات
اتصالات باندپهن فیبر به خانه یا همان اتصالات FTTH، معرف اتصالات کابل فیبرنوری برای اماکن به صورت اختصاصی است و این سیستم ها که براساس نور هستند توان انتقال انبوهی از اطلاعات به شکل کارآمدتری از قبیل تلفن، ویدئو، دیتا و غیره را در مقایسه با شیوه سنتی کابل‌های مسی دارا هستند.
فناوری Fibre To The Home به سرعت رو به گسترش است زیرا برتری هایی نسبت به فناوری های کنونی دارد که امکان اتصال پرسرعت تر و ظرفیت برد بیشتر نسبت به زوج های پیچیده رسانا از جمله آنها است.

اتصالات فیبر به خانه، تنها فناوری با پهنای باند کافی برای راه اندازی برنامه ریزی شده درخواست مشترکان با قیمت مناسب در دهه آینده است. به طوری که فیبر واقعا دارای پهنای باند نامحدودی است و علاوه بر اینکه فاصله دسترسی طولانی دارد ایجاد این شبکه به عنوان یک شبکه امن و یک رسانه استاندارد، زمان زیادی را سپری خواهد کرد.

اتصال فیبرنوری به منازل خانوار ایرانی از تیرماه ۹۳
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از وصول حق‌الامتياز پروانه بهره‌برداری از پروژه فیبرنوری منازل خبر داد و به مهر گفت: شرايط لازم‌الاجرا شدن پروانه ايجاد و بهره‌برداري از شبكه انتقال داده نوري و دسترسي كاربران با استفاده از فيبرنوري (FTTX) فراهم شده است.

حسن رضوانی با بیان اینکه اين اپراتور از نهم دي ماه ۹۱ به مدت ۱۸ ماه فرصت دارد تا شبكه فيبرنوري را در كشور پياده‌سازي و مورد بهره‌برداري تجاري قرار دهد، خاطرنشان کرد: براساس پروانه مدنظر، این اپراتور به مدت ۴ سال می‌ تواند به صورت انحصاری شبکه فیبرنوری منازل را در کشور نصب و راه اندازی کرده و ارائه سرویس کند.

وي دوره حفاظت چهار ساله براي ايجاد و بهره‌برداري از شبكه فيبرنوري را فرصت مناسبي برشمرد که می تواند شرايط لازم براي بهره‌مندي مردم از مزاياي فيبرنوري را محقق کند.

اینترنت با سرعت ۲۰مگابیت از طریق فیبرنوری
به گزارش مهر، پروژه اتصال فیبرنوری به منازل – FTTH – براساس شرایط و ضوابط پروانه تدوین شده برای آن امکان ایجاد دسترسی به اینترنت برای کاربر نهایی با حداقل سرعت ۲۰ مگابیت برثانیه و حداکثر ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را فراهم می کند.

براین اساس مجری این پروژه با هدف توسعه اینترنت در کشور از حیث سرعت و دسترسی، در سال دوم فعالیت خود یک میلیون پورت پرسرعت، در سال سوم ۳ میلیون پورت و تا پایان سال هشتم تعداد ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار پورت فیبرنوری برای اتصال منازل به اینترنت پرسرعت راه اندازی می کند.

مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به عنوان حق ضمانت اولیه برای این پروژه پرداخت شده است و کل مبلغ این پروژه نیز براساس اظهارات مسئولان این اپراتور، ۱۵۰ میلیارد تومان است که باید به صورت اقساط توسط کنسرسیوم ایرانیان نت، به دولت پرداخت شود.

به گزارش مهر، ۲۰ درصد پروژه ایرانیان نت متعلق به شرکت ارتباطات زیرساخت است و ۸۰ درصد آن نیز متعلق به بخش خصوصی و تعاونی است.

این پروژه یک برنامه ۸ ساله است که توسعه آن به طور قطع به تعداد کاربران و تمایل آنها به دریافت این سرویس بستگی دارد اما آنچه که مهم است این است که با اجرای اتصال فیبرنوری به منازل، امکان دریافت اینترنت پرسرعت و با کیفیت برای کاربران فراهم می‌شود.
 
کد مطلب: 25618
نام شما
آدرس ايميل شما


sina
feedback
باز اینا دم از توهماتشون زدن. قبلا نوشتم داستان فیبر نوری
حميد
feedback
براي اينرتنت كيلويي الان ماهانه بالاي 20 تومان مي گيرن اگه مگابايتي هم بياد خوب جيب مردم رو خالي مي كنن
sadegh
feedback
3جی هم امکان ارائه سرعت تا 7 مگابیت رو داره
اما ایران تنها کشوری هست که 3جی رو باسرعت 128 ( کمتر از جی پی آر اس ) ارائه میدن
احتمالا فیبر نوری که بیاد به محدودیت 64 برسیم
احسان
feedback
این پروژه یک برنامه ۸ ساله است که توسعه آن به طور قطع به تعداد کاربران و تمایل آنها به دریافت این سرویس بستگی دارد !!! آخه این چه حرفیه؟؟؟ کدوم کاربر بدش میاد اینترنت 20 مگابیتی جلو دستش باشه ...
رضا
feedback
من از بهمن 91 در مركز مخابرات الغدير تقاضاي اتصال به سرويس adsl دادم تا حالا كه حدود سه ماهه هرچي پيگيري مي كنم ميگن امكانات نداريم. اين واقعيت جامعه ماست. اخبار كه منتشر ميشه فقط و فقط حرف كه ستون خبر رسانه ها پر بشه تا واقعيت راه خيلي خيلي زيادي داره. من فقط يك نمونه بودم خودتون درباره وضعيت قضاوت كنيد.
با تشكر از وقتي كه براي خوندن نظرات مي گذاريد چون چند سالي هست كه ديگه حرف دل ما مردم خريدار نداره.
aliasghar
feedback
واقعنا.اینا واسه این اینترنت هندلی ماهی کلی پول میگیرن،اگه FTTH راه بیافته که دیگه فک کنم یارانه خونواده رو باید واسش بدیم!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام