۰
plusresetminus
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۱

حمله هکرها به سرویس تماس‌های اضطراری دبی

ایتنا - پلیس از تمامی کاربران آنلاین درخواست کرده روی لینکی که در آن تصویر نزدیک از خورشید وجود دارد و به این ویروس خطرناک آلوده است کلیک نکنند.


پلیس مرکزی دبی با انتشار گزارشی به عموم مردم ساکن این شهر هشدار داد هنگام کلیک کردن روی یک لینک اینترنتی آلوده که باعث ایجاد اختلال در خط تلفن اضطراری ۹۹۹ شده است احتیاط کنند.


به گزارش ایتنا بر اساس این بیانیه که به صورت همزمان روی صفحات مخصوص پلیس مرکز دبی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، از تمامی کاربران آنلاین درخواست شده روی لینکی که در آن تصویر نزدیک از خورشید وجود دارد و به این ویروس خطرناک آلوده است کلیک نکنند.
در این بیانیه به درستی توضیح داده نشده است که این لینک چگونه تبلیغ شده و بین کاربران منتشر شده است. 

سرتیپ "عمر الشمسی"(Omar Al Shamsi) مدیر مرکز کنترل و فرماندهی پلیس دبی در این خصوص توضیح داد: «ما تاکنون تماس‌های زیادی را در راستای مواجهه با این لینک داشته‌ایم. این لینک به صورت گسترده در حال انتشار است و هدف از فعالیت آن، از کار انداختن سرویس‌های ضروری بوده است. این نخستین باری نیست که با چنین ویروس‌هایی مواجه می‌شویم. معمولا شخص یا گروهی مسئولیت این قبیل ویروس‌ها را برعهده نمی‌گیرند. پیش از این موفق شدیم اشخاصی در راه‌اندازی و فعالیت ویروس‌های مشابه دست داشتند، دستگیر کنیم.»

الشمسی توضیح داد که در اکتبر ۲۰۱۲ یک مرد اماراتی لینک آلوده‌ای را به شبکه تلفن‌همراه Blackberry ارسال کرد و در آن نشان می‌داد که با شماره تلفن "شّما حمدان"(Shamma Hamdan) خواننده سرشناس عرب با کاربران تماس برقرار می‌کند.
این شماره تلفن تقلبی با خط اضطراری ۹۹۹ امارات مرتبط شده بود تا پس از تماس‌های مکرر مردم این خط از کار بیفتد.
پلیس دبی این مرد را پس از گذشت مدتی شناسایی و دستگیر کرد.
 
کد مطلب: 25107
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام