۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۱

مدیر اجرایی گوگل برای چه به کره شمالی می‌رود؟

ایتنا- آیا ممکن است روزی مردم کره شمالی بتوانند به راحتی پا به دنیای سایبری بگذارند؟ شاید اریک اشمیت حلال این مشکل باشد!
مدیر اجرایی گوگل برای چه به کره شمالی می‌رود؟


در یکی از حوادث نادر، مدیر آزادترین کشور جهان (گوگل به عنوان یک کشور) به ملاقات بسته‌ترین کشور جهان (کره شمالی) می‌رود.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، بعد از ملاقات اخیر اریک اشمیت با اوباما، بسیاری از ماموریت‌های پیدا و پنهان مدیر اجرایی گوگل سخن گفتند و حالا یکی از این ماموریت‌ها رسانه‌ای شده است. 

اریک اشمیت مدیر اجرایی به دلایلی که ذکر نشده قصد سفر به کره شمالی را دارد. 

کره شمالی یکی از بسته‌ترین کشورها که مردم خود را از روی اینترنت دیسکانکت کرده، پذیرای گوگل اشمیت!! خواهد بود. 

رسانه‌ها پیش‌تر از ملاقات بیل ریچاردسون فرماندار نیومکزیکو با رهبران کره شمالی خبر داده بودند و ظاهرا اریک اشمیت نیز همراه آنها به این سفر که خصوصی خوانده شده، خواهد رفت. 

به نوشته رسانه‌های این ملاقات در ماه ژانویه صورت خواهد گرفت. 

گفتنی است گوگل در کره شمالی با توجه به وصله پینه‌های امنیتی تعریف شده روی آن، فقط قسمتی از آن برای عده محدودی در دسترس است و شاید اریک اشمیت می‌رود تا رهبر جدید کره شمالی که علاقه خاص به فناوری دارد را متقاعده سازد تا قسمت بیشتری از گوگل را باز کند. 

گوگل و کره شمالی تنها یک بار همدیگر را در کالیفرنیا دیده‌اند (اشاره به ملاقات برخی مقامات کره شمالی از گوگل در کالیفرنیا) و حالا اریک اشمیت می‌رود تا به اصطلاح جواب سفر را پس دهد. 

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفته کشورش در وسط یک انقلاب صنعتی است و مدیران اقتصادی و صنعتی باید گام‌های موثرتری برای پیشرفت در روزهای مدرن کره شمالی بردارند.

(البته مردم همچنان با گرسنگی و فقر شدید و نبود مواد غذایی روبرو هستند) رهبر کره شمالی از قرار دادن کامپیوتر در مدارس و مدرن کردن کارخانه‌ها سخن گفته است. 

بیش از ۱.۵ میلیون نفر از مردم کره شمالی از موبایل نسل سه 3G استفاده می‌کنند و این در حالی است که خارجی‌ها در فرودگاه باید موبایلشان را تحویل داده و یک سیم کارت محلی کنترل شده بگیرند. 

مردم کره شمالی که متوسط در آمد سالانه شان ۱۲۰۰ دلار است (۲۳۰۰۰ دلار متوسط درآمد مردم کره جنوبی) برای داشتن ایمیل و موبایل باید از مقامات دولتی اجازه بگیرند. 

آیا بسته‌ترین کشور جهان نیز قصد تبادل و همکاری با گوگل را دارد؟
کد مطلب: 24819
نام شما
آدرس ايميل شما


daniel
feedback
ای کاش یه سر هم به ایران بیان و یه سر و سامانی هم به اینترنت ما بدن
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام