۰
plusresetminus
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۱

سهم یک درصدی راهکارهای مدیریت سبد پروژه‌ها از بودجه آی تی صنایع نفت و گاز

ایتنا-- اگر چه سهم اختصاصی این راهکارها از بودجه نفت و گاز کم است، اما همین سهم کم نیز می‌تواند تاثیرات مثبت فراوانی بر این بازار داشته باشد.
سهم یک درصدی راهکارهای مدیریت سبد پروژه‌ها از بودجه آی تی صنایع نفت و گاز


شرکت پژوهشی آی.دی.سی یافته‌های مطالعه جدید خود در خصوص وضعیت راهکارهای مدیریت سبد پروژه‌ها در صنعت جهانی نفت و گاز را منتشر کرده است. 


این گزارش نشان می‌دهد صاحبان صنایع وابسته به نفت و گاز در سال جاری میلادی حدود ۳۲۰ میلیون دلار از بودجه آی.تی خود را در بازار راهکار‌ها و نرم‌افزارهای مدیریت سبد پروژه‌ها (PPM) هزینه خواهند کرد. 

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از سایت آی دی سی در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرده است صاحبان صنعت جهانی نفت و گاز در سال ۲۰۱۲ حدود یک درصد از سرمایه‌ای را که به بخش آی.تی خود اختصاص داده‌اند، صرف تامین نرم‌افزارهای مدیریت سبد پروژه‌ها خواهند کرد. آی دی سی این یک درصد را ۳۲۰ میلیون دلار برآورد کرده است. 

مدیریت سبد پروژه‌ها اصطلاحی است که توسط متخصصان مدیریت پروژه برای توضیح انواع روش‌های مربوط به تحلیل و مدیریت انواع طرح‌های پیشنهادی یا در حال اجرای یک صنعت به کار می‌رود. 

هدف استفاده از راهکارهای مدیریت سبد پروژه‌ها این است که ترکیب بهینه‌ای از طرح‌ها و پروژه‌های مختلف را به دست دهد و با لحاظ کردن همه عوامل از جمله محدودیت‌های پیش رو و اهداف راهبردی سازمان، زمینه را برای تحقق موفقیت آمیز پروژه‌های مختلف در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه ممکن فراهم کند. 

موسسه آی دی سی در این گزارش همچنین جایگاه مهم‌ترین عرضه کنندگان راهکارهای مدیریت سبد پروژه‌ها را در این بازار مورد بررسی قرار داده است. 

شرکت‌های مایکروسافت، اوراکل، سپ، آی.اف.اس و مریدیان سیستم (Meridian Systems) از جمله شرکت‌هایی هستند که بنا بر گزارش آی دی سی بیشترین بازار این راهکار‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. 

رابرتو بیگلیانی، یکی از تحلیلگران موسسه آی.دی.سی سهم این راهکار‌ها از بودجه آی.تی صنعت نفت و گاز را بسیار اندک توصیف کرده، با این همه گفته است همین سهم اندک تاثیرات بسزایی بر عملکرد کسب‌وکارهای مرتبط با این صنعت خواهد داشت. 

وی همچنین گفته صنعت نفت و گاز همچنان به تلاش‌های خود در زمینه مدیریت طرح‌های سرمایه‌ای کلان ادامه می‌دهد. 

کاهش هزینه و زمان مورد نیاز برای انجام این طرح‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی بر سود حاصل از این طرح‌ها داشته باشد.
کد مطلب: 24106
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام