۲۵
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۳۳

ایسنا: گوگل و جیمیل فیلتر شدند

ایتنا - مطابق گزارش ایسنا، گوگل و جیمیل از دسترس کاربران ایرانی خارج شدند.


امكان استفاده از سايت‌هاي گوگل و جي‌ميل براي كاربران ايراني محدود شد.

به گزارش ايسنا، ساعاتي قبل وعده داده شده بود كه اين سايت‌هاي اينترنتي ازسوي کارگروه مصاديق محتواي مجرمانه فيلتر خواهند شد.

علت اين اقدام نيز پخش فيلم جسارت‌آميز نسبت به ارزش‌ها و مقدسات مسلمانان و اصرار بر حذف نكردن اين فيلم در بخش‌هاي زيرمجموعه‌ي با اين شركت خدمات‌دهنده‌ي اينترنتي (يوتيوب) اعلام شده بود.
پيگيري‌هاي خبرنگار ايسنا حاكي است كه هم‌اكنون استفاده از اين سايت‌ها دست‌كم براي مشتركان تهراني و شهرهايي ديگر ممكن نيست.

پيش‌تر و در سال‌هاي گذشته نيز سابقه فيلتر شدن اين سايت‌ها در كشور در مقاطع خاص وجود داشته است.

اين شركت خدماتي همچنين چند ماه پيش از اين اقدام ضد اسلامي، در اقدامي ضد ايراني، نام خليج فارس را از نقشه‌هاي خود حذف كرده بود.


به گزارش ایتنا علیرغم خبر ایسنا، هم اکنون دسترسی به سایت گوگل، حداقل از طریق برخی سرویس دهنده‌های اینترنتی وجود دارد، اما دسترسی به سرویس دهنده جیمیل ممکن نیست.
 
کد مطلب: 23698
نام شما
آدرس ايميل شما


مسعود
feedback
United States
من هر وقت به اینترنت وصل میشم اول وی پی ان رو فعال میکنم مطمعنم که بیشتر کاربرا هم مثه من هستند حالا زیاد فرقی نکرده
Moein
feedback
قبلا هم گفتم.
منتظر اینترنت پرسرعت ملی هستم
01
feedback
Iran, Islamic Republic of
یه جورایی من فکر میکنم دولت اصلا مردم رو تشویق میکنه که برن به سمت خرید و استفاده از پروکسی از بس که همه چیزی رو داره فیلتر میکنه
علی
feedback
با اینکار همون عدم استفاده دو روزه از خدمات جیمیل که قرار بود خودمون به صورت داوطلبانه انجام بدیم هم بی خیال شدیم...
امید
feedback
فایده ای هم داره این کار آخه ؟
feedback
گوگل فیلتر شه خودمو یه جایی که همه ببینن و فیلم بگیرن آتیش میزنم.
گفته باشم
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
برای بیشتر کاربران ایرانی فرقی نمیکنه چون اصولا ما به چیزی بنام فیلترنت متصل میشیم که عملا دسترسی به یک سری از سایتهای مفید امکانپذیر نیست و بیشتر اونها بصورت فله ای فیلتر شدند.
علیرضا
feedback
Iran, Islamic Republic of
متاسف هستم که در کشور ما مردم و در این سناریو کاربران چوب ناآگاهی مسوولین و بی توجهی آنان را میخورند. متاسفم که رفتار و گفتار مسوولین ما با یکدیگر در تضاد است و متاسفم که ....
feedback
یعنی واقعا مملکت اینقدر هر کی به هر کی است؟
مگر اقایان محترم نمی دانند که خیلی ها با اینترنت و مخصوصا جیمیل تجارت و داد و ستد می کنند.
به همین راحتی آن را فیلتر کردند که چه بشود؟
آیا چون گوگل فیلم کذایی را حذف نکرده باید یکی از ده ها سرویس ان را ببندند؟
پشت سر این تصمیم عقل هم هست یا نه؟!!
جلیل
feedback
Iran, Islamic Republic of
اصولا اینجور تحریم ها باید توسط مردم انجام بشه نه توسط دولت ...
گودرز
feedback
United States
واقعا برای ... متاسفم. تا الان به دلیل تحریم کلی از سرویس‌های اینترنتی روی کاربران ایرانی بسته شده بود و امروز مسئولان همان چند سرویس باقی مانده را حذف می‌کنند. تصور می‌کنم اینها مقدمه ای است برای ترویج شبکه اینترانت ملی! چرا که اگر تمام سرویس‌های اینترنتی فیلتر شوند دیگر این شبکه جهانی اینترنت با اینترانت ملی تفاوتی ندارد! پس حالا که تفاوتی بین این دو نیست بجای حل مسئله صورت آن را پاک می‌کنیم و دسترسی کاربران ایرانی را به اینترنت محدود می‌کنیم. این وسط پژوهش و تحقیقات علمی هم کشکه و همه الان دنبال دانلود فیلم موهن از گوگل هستن !!!! باز هم متاسفم برای مسئولین
وحید
feedback
واقعا جای تاسف داره، این همه پول مفت می دیم برای !!، هر روز به یه بهانه ای یه چیزی رو می بندن، سرعت رو کند می کنن، قطع میکنن و... خلاصه هرجور می خوان با اعصاب کاربرا بازی می کنن، اگه این حق الناس رو پایمال کردن نیست پس چیه؟؟ کجای دنیا اینجوریه؟؟
هر چیزی راهی داره، اعتراض هم راه خودش رو، اصلا این فیلم مزخرف رو اگه این همه روش مانور نمی دادند هیچ کی نه دیده بود و نه می دونست که چیه، اما با این کارا فقط به خودمون ضرر می زنین و بس.
feedback
واقعا این روش مسخره و ابتدایی به نفع اسلام است یا دلزدگی از ان درست می کند؟
جناب وزیر اختلالات یک کمی فکر کند، کمی نه زیاد!!
سید جلال
feedback
Iran, Islamic Republic of
به نظرم تحریم گوگل کار درست و به جایی ، چون فکر کنم توحین به پیامبر بزرگ اسلام ارزش اینو داشته باشه که حتی یک ماه هم از تمام اینترنت دور باشیم
امید
feedback
خیلی دوست دارم بدونم این مردم کی هستن که درخواستهای عجیب غریب دارن!
درخواست بالا رفتن از دیوار سفارت! درخواست برخورد با دختر پسرهای مردم! درخواست فیلتر گوگل! منتظر درخواستهای بعدی شما هستیم!!!
...
feedback
اقای سید جلال
اولا توهین درسته نه توحین!
ثانیا برای کسانی که با اینترنت تجارت می کنند چطوری می شه که یک ماه دور از اون باشند.
مثل اینکه از مغازه دار بخواهی یک ماه مغازه اش رو باز نکند.
feedback
جناب سید جلال شما احتمالا از اون دسته ادمایی که سالی یه بار به اینترنت وصل نمیشه اونم فقط به مدت ده دیقه که بتونه اخبار رجانیوز رو مطالعه کنه. واسه شما قطع شدن دائم اینترنت هم که احتمالا با اومدن اینترنت ملی شاهدش خواهیم بود مشکلی درست نمیکنه
feedback
یه تیم روانشناس و جامعه شناس تو این مملکت پیدا نمیشه که به این جمائتی که خواسته های ملت رو نادیده میگیرن و همچین تصمیم های مخربی می گیرن مشاوره بدن و مسئولین رو از عواقب رفتار غیر مسئولانشون اگاه کنه؟
feedback
سلام ایتنا جان! کی بی زحمت امکان نوشتن پاسخ اختصاصی به کامنت ها رو فعال میکنید انشالله؟ و البته امکان امتیاز مثبت و منفی دادن رو؟! چون میخواستم پاسخ این اقای سید جلال که فرمودن اینترنت رو کلا یک ماه تعطیل کنید و این اقای Moein که منتظر اینترنت به اصطلاح ملی هست رو بدم و به هر کدوم یه امتیاز منفی بدم.
feedback
نظراتم در مورد فیلتر شدن گوگل فقط اینجا منتشر شد. باز دست ایتنا درد نکنه که نمیزاره خفه شیم.
علی
feedback
Iran, Islamic Republic of
کار خوبیه ...
اونایی که گمون میکنن با این کار کل اینترنت ازشون گرفته شده و به قول یکی از دوستان تجارتشون با اینترنت مختل شده ، میتونن از Bing واسه جستجو و از یاهو و یا Outlook واسه میل استفاده کنن !!!
feedback
بورو بابا! چیش خوبه؟
بینگ کجا و گوگل کجا!
هیچم کار خوبی نکردین. جیمیل رو سریعا رفع فیلتر کنین.
میبینم که آقیونی تو فیلتریسم دس دارن میان با اسامی مختلف از کار بدشون دفاع میکنن
مهدی
feedback
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم ... آخه بابا ماها چه گناهی کردیم تو ایران به دنیا اومدیم. با آقای وحید موافق هستم. اصلا همین اعتراضاشون باعث شد که این فیلم اینقدر معروف بشه. وگرنه ما صد سال هم از ساخته شدن چنین فیلمی مطلع نمیشدیم. حالا چه ربطی به جیمیل داره. آخه چرا جیمیل رو فیلتر کردین؟ انگار ما مثل موش آزمایشگاهی هستیم که هر چند وقت یه بار هر بلایی که میخوان سرمون میارن. ... معلوم هم نیست که چند وقت دیگه با این اینترنت ملیشون چه بلایی میخوان سر ما بیارن. به یه اینترنت لاکپشتی دلمون خوش بود که اونم میخوان ازمون بگیرن. خوب یهو به مردم بگین سرشون رو بزارن بمیرن
feedback
اینا همه بهانست
اینا نشانه های اومدن اونترنت ملیه
بله داداش
اینترنت ملی کم کم داره ظاهر میشه
فرشاد
feedback
-1 برای کسانی که موافق فیلترینگ هستن
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام