۰
plusresetminus
دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۳

تشخیص افسردگی کاربران با بررسی نوع و حجم فعالیت‌های اینترنتی آنها

ایتنا- تمایل بیشتر به تماشاکردن ویدیوها، بازی‌های آنلاین، چت کردن و چک کردن بیش از اندازه ایمیل، از علائم افسردگی کاربران است.
تشخیص افسردگی کاربران با بررسی نوع و حجم فعالیت‌های اینترنتی آنها


مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان انجام شده نشان می‌دهد که نوع و حجم فعالیت‌های اینترنتی کاربران می‌تواند نشانه‌ای برای تشخیص افسردگی آنها باشد.

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، بر اساس گزارش وب سایت itworld ، پژوهشگران دانشگاه علم و فناوری می‌سوری در تازه‌ترین پژوهش خود دریافته‌اند که با بررسی فعالیت‌های اینترنتی کاربران می‌توان به وجود افسردگی در آن‌ها پی برد.
این مطالعه نشان می‌دهد که کاربران افسرده تمایل بیشتری به استفاده از ایمیل و خدمات اشتراک فایل دارند.

دانشمندان در این مطالعه از ۲۱۶ دانشجو خواستند تا پرسشنامه‌هایی را که برای سنجش میزان افسردگی افراد طراحی شده بود، پر کنند. آن‌ها سپس نوع و حجم فعالیت‌های اینترنتی این ۲۱۶ کاربر را مورد بررسی قرار دادند. 
دانشمندان به وضوح دریافتند بین افسردگی و برخی فعالیت‌های اینترنتی مثل به اشتراک گذاری موسیقی و فیلم، همبستگی معناداری وجود دارد.

پژوهشگران دانشگاه می‌سوری همچنین دریافتند که کاربرانی که افسردگی بیشتری دارند، به مراتب بیشتر از دیگران از ایمیل استفاده می‌کنند. 
برخی روان‌شناسان نیز دریافته‌اند که مراجعه زیاد به ایمیل ممکن است ناشی از اضطراب و بیانگر افسردگی فرد کاربر باشد. 

یکی دیگر از یافته‌های پژوهش این است که کاربران افسرده تمایل بیشتری به تماشای فایل‌های ویدئویی، استفاده از بازی‌های آنلاین و چت کردن دارند.
این یافته‌ها نشان می‌دهد کاربران افسرده تمایل بیشتری به تمدید زمان فعالیت‌های اینترنتی دارند و می‌کوشند این فعالیت‌ها را طول دهند. 

این امر بویژه زمانی صادق است که این افراد نوع فعالیت‌های اینترنتی خود را در فاصله کوتاهی تغییر می‌دهند. 
مثلاً از بازی دست می‌کشند و به سراغ چت روم‌ها می‌روند. دوباره پس از مدت کوتاهی چت روم‌ها را ترک می‌کنند و ایمیل‌های خود را بررسی می‌کنند. 

دانشمندان گفته‌اند این رفتار ممکن است ناشی از عدم تمرکز در افراد افسرده باشد.
کد مطلب: 22580
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام