۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۷
معاون وزیر ارتباطات خبر داد

کسب مهم‌ترین جایزه اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS توسط ایران

ایتنا - حکیم جوادی: یکی از دلایل انتخاب ایران به عنوان کشور برگزیده در این زمینه،‌ اقدامات صورت گرفته برای یکپارچه‌سازی و حضور هماهنگ دستگاه های مرتبط در کشور بود.


معاون وزیر ارتباطات گفت: دسترسی محدود مردم به اطلاعات به دلیل تحریم‌ها،‌ حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از حملات سایبری در اجلاس wsis سوئیس از سوی ایران مطرح شد و مهم‌ترین جایزه این اجلاس نیز به ایران اختصاص یافت.

به گزارش ایتنا از فارس ، علی حکیم جوادی در یک نشست خبری با تشریح دستاوردهای حضور هیئت ایرانی در اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS اظهار داشت: یکی از راهبردهای ۱۴ گانه تعریف شده در توسعه فناوری اطلاعات کشور، توسعه هدفمند و هوشمندانه تعامل با مجامع بین المللی در حوزه فناوری اطلاعات، بر پایه منافع و مصالح ملی است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: از این رو برای شناسایی مجامع بین‌المللی و حضور پررنگ در تصمیم‌سازی‌های آنها، برنامه‌های گسترده‌ای در سازمان فناوری اطلاعات ایران تدوین شده است.

رئیس هیئت اعزامی به اجلاس WSIS افزود: در ابتدای سال جاری،‌ هفتمین نشست "شورای مشترک برنامه اطلاعات برای همه" در مقر یونسکو در پاریس، برگزار شد و هیئت ایرانی علیرغم حضور جدید خود، ‌موثر حاضر شد و پیشنهادهای ایران مورد پذیرش اعضای این شورا قرار گرفت.

وی افزود: این شورا پنج هدف عمده را دنبال می‌کند که موضوعات "اخلاق در فضای فناوری اطلاعات" و "امنیت و آموزش برای همه" از موضوعات مطرح در این شورا است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: امیدواریم با حضور پر رنگ در این نشست، بتوانیم نقشی اساسی در تصمیم‌سازی‌ها در یونسکو داشته باشیم.

وی یادآور شد: عدم حضور در این اجلاس، زمینه‌ساز تصویب و عملیاتی شدن برخی مصوبه‌های مغایر با علاقه‌مندی‌های ایران می‌شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران خاطر نشان کرد: در این دوره از اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی که در کشور سویس برگزار شد، مقامات عالی رتبه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از کشورهای دنیا شرکت داشتند.

رئیس هیئت اعزامی به اجلاس WSIS ادامه داد: در روز نخست این اجلاس، یکی از جوایز خط عمل با عنوان "همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی" به ایران اختصاص پیدا کرد که به گفته مجری این برنامه،‌ ‌مهم‌ترین جایزه اجلاس ۲۰۱۱ به ایران اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: یکی از دلایل انتخاب ایران به عنوان کشور برگزیده در این زمینه،‌ اقدامات صورت گرفته برای یکپارچه‌سازی و حضور هماهنگ دستگاه های مرتبط در کشور بود.

حکیم جوادی تصریح کرد: در روز نخست این اجلاس،‌ ایران جزء معدود کشورهایی بود که در آن سخنرانی کرد و محدودیت در دسترسی مردم به اطلاعات به دلیل تحریم‌ها،‌ حاکمیت اینترنت و حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از حملات سایبری که به نظر می‌رسد کار هکرهای فردی نبوده؛ بلکه توسط برخی کشورها به صورت سازمان یافته انجام می‌شود، را مطرح کرد که مورد استقبال بسیاری از کشورها قرار گرفت.
 
کد مطلب: 22327
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام