۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۰۰

فیلترینگ جدید در سوریه

ایتنا – برخی سایت‌های خبری در سوریه فیلتر شده است.


دولتمردان سوری در اقدامی جدید، دسترسی به برخی سایت‌های خبری را بلوکه کردند.


به گزارش ایتنا، پایگاه اخبار الیوم اعلام کرد روز دوشنبه (۹ آوریل – ۲۱ فروردین) دسترسی به وب سایت‌های خبری غیرممکن بوده است و بسیاری از کاربران نیز در پیام‌های توییتری خود به این موضوع اشاره کرده‌اند.

نکته قابل توجه این است که وقتی کاربر به این سایت‌های خبررسانی مراجعه کند، هیچ صفحه یا پیغامی که نشان‌دهنده فیلتر شدن سایت باشد دریافت نمی‌کند، بلکه صفحه کاملاً سفیدی ظاهر می‌شود که به دنبال آن تلاش کاربر برای باز کردن سایت و خواندن محتوای آن بی‌ثمر می‌ماند.

هر چند در ابتدای امر به نظر می‌رسد چنین سایت‌هایی به دلیل بروز مشکلات فنی در سرور خود، باز نمی‌شود ولی اکنون از دید کاربران سوری، پدیدار شدن صفحه سفید به مفهوم فیلتر شدن سایت از سوی نهادهای تصمیم‌گیرنده است.

این در حالی است که در بسیاری از کشورها، فیلترینگ از سازوکار مشخصی برخوردار است و کاربران با مراجعه به سایت‌های ممنوعه، پیغامی مشاهده می‌کنند که در آن به نامطلوب بودن محتوای سایت از دید دولت اشاره می‌شود.

به نظر می‌رسد این فیلترینگ غیرمحسوس و جدید، راهکار اخیر نظام سوریه برای مقابله با آن دسته از وب سایت‌هایی است که آنها را نامناسب می‌داند.

بر اساس این گزارش، سوریه یکی از رکوردداران فیلتر کردن سایت‌های اینترنتی به شمار می‌رود.

گزارشگران بدون مرز در گزارشی که ماه گذشته منتشر کرد، نام سوریه را در فهرست دشمنان اینترنت قرار داد.
 
کد مطلب: 21749
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
چه قیافه ای داره یارو!!!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام