۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۳

افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه موجب رشد تولید ناخالص داخلی

ایتنا- جی‌اس‌ام‌آی پیش‌بینی کرده است که مشترکان تلفن همراه تا سال ۲۰۱۵ به بیش از ۴.۶ میلیارد نفر خواهند رسید و حدود ۲.۷ تریلیون دلار از بودجه‌های عمومی در سراسر جهان به صنعت تلفن همراه سرازیر خواهد شد.


درآمد صنعت جهانی موبایل از ۱.۵ تریلیون دلار در ۲۰۱۱ به ۱۹ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۵ خواهد رسید.


به گزارش ایتنا به نقل از همکاران سیستم، این یافته‌های جدید شرکت GSMA، عرضه‌کننده اپراتورهای تلفن همراه در سطح جهان و برگزارکننده کنگره جهانی موبایل در بارسلونای اسپانیا است.

بنا به گفته وب‌سایت eweek یافته‌های پژوهشی جدید جی‌اس‌ام‌آی نشان می‌دهد رشد صنعت تلفن همراه تا سال ۲۰۱۵ بیش از ۲ میلیون فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد و تعداد افراد شاغل در این صنعت را از ۸ میلیون نفر در حال حاضر به ۱۰ میلیون نفر افزایش خواهد داد.

جی‌اس‌ام‌ای پیش‌بینی کرده است که مشترکان تلفن همراه تا سال ۲۰۱۵ به بیش از ۴.۶ میلیارد نفر خواهند رسید و حدود ۲.۷ تریلیون دلار از بودجه‌های عمومی در سراسر جهان به صنعت تلفن همراه سرازیر خواهد شد.

بنا بر این گزارش صنعت ارتباطات همراه علاوه بر تاثیراتی که بر اقتصادهای جهانی دارد، از جمله عوامل مهم در رشد اقتصادهای محلی نیز به شمار می‌رود.

بانک جهانی در یکی از گزارش‌های خود اعلام کرده است که افزایش ۱۰ درصدی ضریب نفوذ تلفن همراه در کشورهای توسعه یافته باعث رشد ۰.۶ درصدی تولید ناخالص داخلی آنها می‌شود.
اما افزایش ۱۰ درصدی ضریب فناوری‌های همراه در کشورهای در حال توسعه رشد ۸۱ درصدی تولید ناخالص آنها را در پی دارد.

در کشورهایی که از نظر درآمدی در رده متوسط یا فقیر قرار می‌گیرند، این مقدار افزایش در ضریب نفوذ اینترنت به رشد ۱.۴ درصدی تولید ناخالص داخلی آنها منجر می‌شود.
  
کد مطلب: 21459
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام