۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۷

آسیب‌پذیری ویدئو کنفرانس‌ها در برابر حمله سارقان...

ایتنا- حدود ۲ درصد از این سیستم‌ها فقط بدین دلیل در مقابل حمله هکرها آسیب‌پذیر هستند که به صورت خودکار همه تماس‌های ورودی را پاسخ می‌دهند و مجهز به فناوری دیوار آتشین (فایروال) نیز نیستند.


به گزارش ایتنا به نقل از همکاران سیستم، یافته‌های يك پژوهش نشان می‌دهد ده‌ها هزار کنفرانس ویدئویی که در بسیاری از آنها اطلاعات تجاری محرمانه رد و بدل می‌شود، در معرض خطر حمله سارقان اطلاعاتی قرار دارد و امکان درز اطلاعات تجاری از این کنفرانس‌ها بسیار بالا است.

به گفته computerworld، اچ‌دی‌مور، از كارشناسان مطرح امنيت اطلاعات پس از چندین ماه مطالعه بر روی سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کنفرانس‌های ویدئویی پیشرفته به این نتیجه رسیده است که آسیب‌پذیری این سیستم‌ها به خاطر بي‌توجهي كاربران به تنظيمات امنیتی آنها بسیار بالا است.

هم اکنون بیشتر کنفرانس‌های ویدئویی تحت وب هستند و از طریق اینترنت کار می‌کنند.

اچ‌دی‌مور با بررسی گروهی از سیستم‌های کنفرانس ویدئویی که در آنها از تجهیزات سخت افزاری پروتکل H.۳۲۳ استفاده شده، دریافته است که حدود ۲ درصد از این سیستم‌ها فقط بدین دلیل در مقابل حمله هکرها آسیب‌پذیر هستند که به صورت خودکار همه تماس‌های ورودی را پاسخ می‌دهند و مجهز به فناوری دیوار آتشین (فایروال) نیز نیستند.

یافته‌های این شرکت نشان می‌دهد که در بیش از ۱۵۰ هزار سیستم کنفرانس ویدئویی که در آنها از فناوری‌های شبکه اینترنت استفاده می‌شود، به آسانی می‌توان میکروفون و دوربین‌های کنترل از راه دور نصب کرد و اطلاعاتی را که در این کنفرانس‌ها رد و بدل می‌شود، به سرقت برد.

پژوهش اچ‌دی‌مور نشان می‌دهد حتی استفاده از فناوری دیوار آتشین امنیت این سیستم‌ها را به طور کامل تضمین نمی‌کند، چون بسیاری از این فناوری‌های امنیتی با پروتکل H.۳۲۳ سازگار نیستند.

اچ‌دی‌مور توصیه کرده‌است که یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای مقابله با سرقت اطلاعات در کنفرانس‌های ویدئویی، غیرفعال کردن قابلیت پاسخ‌دهی خودکار این سیستم‌هاست.
 
کد مطلب: 20928
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام