۱۶
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۹
يك عضو نظام صنفي رايانه‌اي:

تلاش برای راه‌اندازی اينترنت ملی عامل کندی سرعت و اختلال در اينترنت

ايتنا - به گفته فعالان حوزه اينترنت در ايران، تا دو هفته ديگر اينترنت ملی در ايران راه‌اندازی می‌شود.


يک عضو انجمن "نظام صنفی رايانه‌ای" ايران گفته است با راه‌اندازی شبکه ملی اينترنت در اين کشور، ارتباطات اينترنتی ايران از اينترنت جهانی جدا می‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه روزگار، پيام کرباسی، سخنگوی انجمن نظام صنفی رايانه‌ای گفت: با راه‌اندازی اينترنت ملی، متوليان می‌توانند سرعت دسترسی به سايت‌های مورد نظرشان را تا دو مگابايت بر ثانيه افزايش دهند، به طور مثال کاربر داخلی می‌تواند وارد سايت صدا و سيما شود و برنامه‌های آن را به طور زنده ببيند.

وی در ادامه افزود: همان طور که شما در روزنامه‌تان شبکه داريد و ديگران نمی‌توانند وارد آن شوند و يا اگر شبکه خودتان محدوديتی ايجاد کند، امکان دسترسی به برخی سايت‌ها را نخواهيد داشت.

يک عضو کميسيون اينترنت انجمن نظام صنفی ريانه‌ای ايران نيز که نامش فاش نشده، به روزگار گفت: تلاش برای راه‌اندازی اينترنت ملی عامل کندی سرعت و اختلال در اينترنت در چند هفته اخير است.

به گفته فعالان حوزه اينترنت در ايران، تا دو هفته ديگر اينترنت ملی در ايران راه‌اندازی می‌شود.
مسئولان دولتی نيز گفته‌اند اينترنت ملی حداکثر تا ۲۲ بهمن سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

پيام کرباسی گفت: تصور کنيد سيستم پايشی وجود دارد که تک تک بسته‌های ارسالی از طريق اينترنت را چک می‌کند و اجازه تردد به آنها را می‌دهد يا آن را غيرتميز تشخيص می‌دهد در اين شرايط به خاطر حجم بالای بسته‌های اطلاعات، برخی از آنها در نوبت چک می‌مانند و همين مسئٔله باعث کاهش سرعت می‌شود.
 
کد مطلب: 20660
نام شما
آدرس ايميل شما


مهدی
feedback
Iran, Islamic Republic of
پس گوگل و یاهو و سایت های خبری خارجی چه می شود؟
همه اینها بد است و فقط صدا و سیما خوب؟!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
جدی "ارتباطات اينترنتی ايران از اينترنت جهانی جدا می‌شود" ؟
یعنی واقعا طی چند روز اینده میخوان دسترسی مارو به اینترنت جهانی کلا قطع کنن؟
farshad
feedback
Iran, Islamic Republic of
ما نخوایم شبکه های زیبای صدا سیما یا چند سایت داخلی دولتی رو با سرعت بالا نبینیم کی رو باید باید ببینیم؟!! به خدا تلوزیون داریم اینترنت ملی نمیخوااااااااااااااایم!!!
عجب‎?‎
feedback
Europe
يك پيشنهاد به ايتنا يك نظر سنجي در مورد اينترنت ملي بذار ببينم كي راضيه!
واسه آقاي وزير هم يك پيشنهاد دارم شما سايت خودتون و صداوسيما رو وصل كنيد,ما نمي خوايم
فلانی
feedback
بله... آها... فهمیدم! تاحالا مشکل ما این بود که شبکه های صدا سیما رو نمی تونستیم با سرعت بالا ببینیم !!! خدا را شکر پس مشکل حل میشه !
اینترنت جهانی در مقابل سایت صدا سیما و... !!!
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
ایتنای عزیز ممنون از بروز رسانی سایت .البته مثل اینکه این آقای کرباسی حرفهاشون بیشتر از این بود که کامل تو سایت نیاوردید چون سایتهای دیگه گذاشتن و اون اینه که ایشون گفته که "سرعت داخلی رو افزایش و ارتباط با دنیا را مسدود میکنیم" مثل اینکه حرفهای ایشون با آقای تقی پور یکی نیست چون آقای تقی پور ... صحبت از مسدود شدنش نکردن البته زمانیکه تو سایت ایتنا شما زدین که اینترانت ملی جای اینترنت را خواهد گرفت خود آقای تقی پور هم شاکی شدند از این حرف و گفتند نه وووو....
نیما
feedback
بابا دارم دیونه میشم
یکی بگه دارید چی کار می کنید ؟ فکر کردید به چنین شرکت خدمات هاستینگ و سرور چه ضرری می زنید ؟ چه صنعتی رو نابود می کنید ؟ الان 10 روزه نمی تونم به هیچکدوم از سرور هام وصل بشم و هر روز داریم ضرر این کارای زیبای شما را می دیم.

تکلیفمون روشن کنید تورو خدا که اگه قراره اینطوری باشه جمش کنیم . عجب
داریوش
feedback
چرا این اینترنت ملی رو همه پرسی یا نظرسنجی نمیکنند تا ببینند واقعا مردم یک چنین چیزیو میخوان یا نه....
مهرداد
feedback
من که adsl خودمو جمع میکنم اگه اینجوری باشه.
سعید
feedback
همه ی این صحبت ها به کنار ... یکی به ما بگه پس تکلیف بروز رسانی آنتی ویروسامون چی میشه ؟؟؟؟ اونا رو چه کنیم ؟؟؟

ما اگه اینترنت ملی نخواییم باید کی رو ببینیم ؟؟؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
ایتنا این پیشنهاد نظرسنجی خیلی خوبه که گفتند : بپرسید شما کدامیک را ترجیح میدهید : 1- اینترنت ملی با سرعت 20 مگابیت 2- اینترنت معمولی با سرعت 1 مگابیت
اشکان
feedback
واقعا داره خوش به حالمون میشه
یعنی میتونیم همون برنامه های تلویزیونو از اینترانت ببینیم؟؟؟ی که چقده عالی میشه
وای که چقد این مسئولین به فکر ملتن
خداااااااااااااااااااااااااااا
نوید آریان
feedback
کشورمون کم عقب مونده بود، اینترنتشم فلج کنن دیگه کلاً بدبخت میشیم. ...به جای این کارا امنیت اینترنتتونو بالا ببرین خب!
farshad
feedback
United States
inja na inke hamechi khobe.internetam ikar kardan began ma khodemon khafanim.jedan sor@e 128 bedune mahdodiat behtare ta in 10000000000000GB mahdood bara didane daro divar!!!
مهتاب
feedback
عزیزان اول در مورد یه خبر تحقیق کنید بعد دلتون واسه آنتی ویروساتون بسوزه. اینترنت ملی از اینتر نت خارجی جدا می شه. یعنی یه اینترنت داخلی با سرعت 20 مگ برای فعالیت های داخلی و یک اینتر نت خارجی (www) با سرعت 2 مگ برای آنتی ویروساتون
فرشاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
آخه بحث اصلی سرعت اینترنت نیست. ما الان محدودیت فنی نداریم و اگه بخوایم میتونیم سرعت اینترنت رو تا همین 2 مگابیتی که خانوم مهتاب گفتن افزایش بدیم. من همین الان اینترنت 256 گرفتم ولی سرعت دانلودم تا یک و نیم مگابیت بالا میره . بحث اصلی محدودیتی هستش که قراره برای اینترنت ایجاد کنن. آنتی ویروسها رو که اغلب هم غیر قانونی و کرک شده هستن میشه آپ تو دیت کرد . ولی به همین چند تا سایت درست و حسابی که از زیر فیلتر جون سالم بدر بردن نمیشه دسترسی داشت. چون آقایون 90 درصد اینترنت رو ناپاک میدونن و تفکر خودشون رو پاک تصور میکنن.
اغلب کاربرای اینترنت به این بعد قضیه (محدودیت دسترسی ) اعتراض دارن .وگرنه کسی با اینکه ترافیک سایتهای داخلی در داخل ایران بمونه و صرفه جویی بشه مخالف نیستن.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام