۴
۰
plusresetminus
يکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۳۰

عبور از فيلترينگ ممنوع!

ايتنا - نصب دوربين محيط كافي‌نت را براي مجرمان و كراكرها ناامن و از فعاليت آنان جلوگيري مي‌كند.


امروزه با پيشرفت فناوري‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي، ابزار جرم بيشتري در اختيار مجرمان حرفه‌اي قرار گرفته است.

به گزارش ایتنا سرهنگ شعباني، رييس پليس فتا استان قزوين در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، فضاي مجازي را يكي از ابزارها مجرمان برشمرد و گفت: امروزه مجرمان اينترنتي با ترفندهاي گوناگون سعي در پنهان كردن خود در اين فضا را دارند، كه يكي از اين ترفندها استفاده از اماكن عمومي مجازي نظير كافي‌نت‌ها است.

به گفته رييس پليس فتا استان قزوين، در اكثر جرايم اينترنتي رخ داده متصديان كافي‌نت‌ها به دليل عدم‌رعايت موارد قانوني قادر به معرفي كاربر مورد نظر نخواهند بود و لاجرم مسئوليت اقدام مجرمانه آنان بر عهده شخص متصدي كافي‌نت خواهد بود.

شعباني به متصديان كافي‌نت‌ها توصيه كرد: قبل از اين كه سيستمي را براي كاربري در اختيار مشتريان قرار دهند با اخذ كارت ملي نسبت به احراز هويت كامل كاربران اقدام و مشخصات دقيق كاربر را در دفاتر مخصوص ثبت و ساعت شروع و خاتمه كاربري را نيز درج كنند و اقدامات لازم را براي ارتقاء امنيت سيستم‌هاي رايانه‌اي خود انجام دهند.

استفاده از سرويس‌هاي عبور از فيلترينگ به هر نحوي ممنوع است و پيگرد قانوني دارد
وي با بيان اينكه متصديان مي‌توانند هرگونه موارد مشكوك را به پليس فتا اعلام كنند، افزود: نصب دوربين محيط كافي‌نت را براي مجرمان و كراكرها ناامن و از فعاليت آنان جلوگيري مي‌كند.

رييس پليس فتاي استان قزوين تاكيد كرد: استفاده از سرويس‌هاي عبور از فيلتر به هر نحوي ممنوع است و پيگرد قانوني دارد.

وي با بيان اينكه انتشار داده‌ها و اطلاعات شهروندان به هر نحوي ممنوع است و جرم تلقي مي‌شود، افزود: در هنگام ثبت‌نام شهروندان در مراكز آموزش عالي و غيره حفاظت از اطلاعات شخصي شهروندان در دستور كار قرار گرفته و نسبت به امحاء اطلاعات شخصي به جا مانده كاربران در سيستم استفاده شده نظير عكس‌ها و مدارك هويتي در دوره‌هاي زماني كوتاه اقدام شود.

شعباني تصريح‌كرد: در تحقيقات تخصصي و فني صورت گرفته و انجام بازرسي از واحدهاي صنفي از سوي پليس فتا، ۱۲ واحد صنفي به دليل عدم رعايت دستورالعمل ابلاغي و انجام تخلفات اينترنتي بسته شدند.
 
کد مطلب: 20311
نام شما
آدرس ايميل شما


mohy
feedback
United States
very good
feedback
وقتي بيش از هفتاد درصد محتواي اينترنت فيلتر مي باشد چگونه مي توان از يوزرها انتظار داشت كه دست به دامن راهكارهاي عبور از فيلتر نباشند .

هزاران هزار صفحه هست در اينترنت كه بي دليل فيلتر مي باشد

به عنوان مثال سايت نرم افزار winamp به مدت بيش از دو سال فيلتر بود كه با ارسال چند ايميل بنده ( و احتمالا كاربرهاي ديگر ) بعد از دو سال جديدا از فيلتر در آمده است

آيا يك نفر مسئول در ايران مي تواند توضيح دهد كه چرا دو سال بخش دانلود نرم افزار winamp فيلتر بوده است ؟
مشخصا نه
همه چيز سليقه اي مي باشد و متاسفانه كساني كه مجري اين طرح فيلترينگ هستند نه از دانش علوم رايانه بهره اي دارند نه از علوم اجتماعي
فرشاد
feedback
ببخشید یعنی از این به بعد برای استفاده از اینترنت در کافی نت باید کارت ملی همراه داشته باشیم ؟!!! لابد انگشت نگاری و اسکن قرنیه هم باید بشیم :))
گوش شنوا
feedback
از فردا تو کافی نت ها اصل شناسنامه + کپی شناسنامه ی همه اعضای خانواده + عدم سوء سابقه + دونفر ضامن هم +دو نفر شاهد لازم که یه وقت خدای نکرده به استناد بند فلان جرایم رایانه ای مجرم شناخته نشین. دوربین های مدار بسته احتمالاً حرکات شما رو زیر نظر میگیرن!
پس حالا بریم کافی نت...
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام