۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۳
مخزن با ارزش جادوگر!

جزئیات مراسم خصوصی خاک‌سپاری استیو جابز

ایتنا - یک منبع نزدیک به خانواده جابز اظهار داشت که مراسم خاک‌سپاری بنیان‌گذار اپل بعد از ظهر جمعه به وقت محلی (بامداد امروز به وقت ایران) به صورت خصوصی برگزار شد.
جزئیات مراسم خصوصی خاک‌سپاری استیو جابز



به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری مهر، روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که مراسم خاک‌سپاری رئیس اپل به شکل خصوصی و با حضور دوستان و آشنایان نزدیک به وی بعد از ظهر جمعه به وقت کالیفرنیا (بامداد امروز شنبه به وقت ایران) برگزار شد.

شرکت اپل نیز پیش از این اعلام کرده بود که هیچ مراسم خاک‌سپاری عمومی را پیش بینی نکرده است.


سرنوشت اپل پس از استیو جابز
سرنوشت اپل پس از استیو جابز؟ این سئوالی است که بی‌شک بسیاری از تحلیلگران و مشتریان اپل پس از رفع شوک ناشی از خبر درگذشت استیو جابز از خود پرسیده‌اند: اکنون که استیو جابز از دنیا رفته است، خانواده‌اش در یک مراسم با وی وداع کرده‌اند و هواداران سیب گاز زده در جای جای دنیا یادش را زنده نگه داشته‌اند آینده اپل بدون بنیان گذار الهام بین خود و خالق «آی‌همه چیز»: آی‌پاد، آی‌فن، آی‌پد، آی‌کلود، آی‌تیونز و... چه خواهد شد؟ «شرکتی که استیو جابز در ۱۹۷۶ به همراه یک استیو دیگر یعنی استیو وزنیاک برای ساخت رایانه‌های شخصی مدرن بنیان نهاد.»

واکنش‌های بازار مختلف بود. به طوری‌که ارزش سهام اپل پس از درگذشت استیو جابز تنها یک تغییر جزئی را نشان داد. این بدان معنی است که کارگزاران بورس خود را برای چنین روزهایی آماده کرده بودند و به همین دلیل حداقل در یک دوره کوتاه مدت به رئیس جدید اعتماد دارند.

بنابراین، اپل همچنان در بخش خود پیشگام خواهد ماند، اما «تیم کوک» وارد دشوارترین بخش فعالیت حرفه‌ای خود شده است.
وی یکروز قبل از وداع جابز از زندگی، در اولین حضور رسمی خود از «آی‌فن ۴S» رونمایی کرد. هرچند این محصول نوآوری‌های بسیاری داشت اما از سوی طرفداران سیب گاز زده با تشویق چندانی مواجه نشد.

در این خصوص «لانس استریت»، استاد ارتباطات و رسانه در دانشگاه «فوردهام» نیویورک اظهار داشت: «درگذشت جابز بیشترین فشار را به مدیران ارشد اپل در عرضه محصولات جدید وارد خواهد کرد. اگر محصولات آینده شرکت در اندازه‌های مورد نظر نباشند کوک به سختی به عنوان یک مسئول کارآمد شناخته خواهد شد و همه فقدان نبوغ استیو جابز را تائید خواهند کرد.»


اما به اعتقاد این مفسر، آینده خاکستری نیست: «علیرغم افت و خیزهای بازار، بخش فناوری حیاتی است تا جایی‌که مردم دور بنزین را قبل از رایانه، تلفن همراه هوشمند و تبلت خط می‌کشند.»

هر چند تمام کارشناسان همانند «لانس استریت» فکر نمی‌کنند. برای نمونه «تریپ چاودهرای»، تحلیلگر آمریکایی معتقد است: «اپل بدون استیو جابز هیچ است. می‌توانی به مردم یاد بدهی که موثر باشند و به مشاوران پول بدهند، اما تنها خدا نوآوری و نبوغ را خلق می‌کند.»

روزنامه سن فرانسیسکو کرونیکال نیز نوشته است: «بروید و از آنهایی که حداقل یکی از محصولات کوپرتینو را در اختیار دارند بپرسید که درباره دستگاه خود چه فکری می‌کنند. پاسخ آن‌ها همیشه یک چیز خواهد بود: عاشق آن هستم.»

روزنامه انگلیسی تایمز در مقاله‌ای آورده است: «استیو جابز محصولاتی را برای چهار سال آینده آماده کرده است.»

در حقیقت، به اعتقاد تایمز، جابز یک سری از محصولات جدید را در مخزن کوپرتینو گذاشته است.

شایعات از آن حکایت دارند که نسخه‌های پایه تولیدات آینده اپل که قرارند ظرف چهار سال آینده وارد بازار شوند درحال حاضر ساخته شده‌اند که یکی از آن‌ها«آی‌فن ۵» است.
کد مطلب: 19885
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام