۰
plusresetminus
سه شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۵
کارشناس امنیت شبکه:

تأمین بستر اینترنت کاملاً امن، بحثی شناور

یک کارشناس شبکه می‌گوید:به طور کلی بحث تأمین بستر اینترنت کاملاً امن، بحث شناوری است که بخشی از مباحث کلان آن برعهده تأمین‌کنندگان و بخش‌های دقیق‌تر و کاربردی‌تر آن برعهده مصرف کنندگان و نوع کاربرد آنان از این شبکه است.
تأمین بستر اینترنت کاملاً امن، بحثی شناور


مقوله تأمین امنیت در شبکه اینترنت با توجه به گستردگی استفاده بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، صنعتی، آموزشی و علمی از این بستر کاملاً متنوع است که حضور پررنگ‌تر فعالان خصوصی عرصه فناوری اطلاعات در ایران راهکار مناسب و منطقی برای تأمین امنیت آن است.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، فرید کاظمی - کارشناس فناوری اطلاعات - با بیان این مطلب درباره وضعیت امنیت شبکه‌های اینترنتی بیان کرد: در واقع بخشی از اقدمات مربوط به تأمین امنیت برعهده سیستم متولی اصلی توزیع اینترنت که در واقع ترکیبی از مخابرات و صدا و سیماست، قرار دارد.

او ادامه داد: به طور کلی بحث تأمین بستر اینترنت کاملاً امن، بحث شناوری است که بخشی از مباحث کلان آن برعهده تأمین‌کنندگان و بخش‌های دقیق‌تر و کاربردی‌تر آن برعهده مصرف کنندگان و نوع کاربرد آنان از این شبکه است.

وی تاکید کرد: معمولاً بحث فیلترینگ ارتباطی به بحث تأمین امنیت شبکه ندارد. فیلترینگ محتوایی سایت‌ها با هدف کنترل بازدید برخی وب سایت‌ها توسط کاربران و با اهداف سیاسی، مقابله با تهاجم فرهنگی و اجتماعی در کشورها و با اهداف مشخص اجرا می‌شود.

او بیان کرد: درواقع مبحث مربوط به فیلترینگ ارتباطی با تأمین امنیت شبکه‌های اینترنت و ارتباط ندارد اگرچه برخی معتقدند که می‌توان فیلترینگ را ابزاری برای پیش‌گیری از حضور کاربران در سایت‌های پر خطر و نا ایمن به حساب آورد.

این کارشناس همچنین درباره ارائه راهکارهایی برای بالا بردن سطح کیفی امنیت گفت: این مهم با ارائه اطلاع‌رسانی مناسب و افزایش سطح آگاهی‌های عمومی در میان کاربران اینترنت و اهمیت رعایت اصول تأمین امنیت قابل رشد و توسعه است.
کد مطلب: 19262
نام شما
آدرس ايميل شما