۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۷

ابهام مفهومی در یک طرح 566 میلیارد تومانی!

ابهام مفهومی در یک طرح 566 میلیارد تومانی!
همشهری- حمید ضیایی پرور : « دبیر ستاد ICT معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاون اسبق وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته: متأسفانه در حال حاضر تعریف مشخصی از شبکه ملی اطلاعات در کشور وجود ندارد.
دکتر کمال محامدپور با اشاره به ابهامات موجود در شبکه ملی اینترنت اظهار داشته: نهادهای مربوطه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به اینکه ایجاد این شبکه جز تکالیف برنامه پنجم توسعه است، بر اساس برداشت خودشان اقداماتی در راستای توسعه این شبکه انجام می دهند.
وی با تأکید بر ضرورت توسعه کاربردها و محتوا در شبکه ملی اینترنت گفته: اگر در تعریف مفهوم این شبکه همه شاخصهای توسعه حوزه ICT اعم از بخشهای فنی، اقتصادی، محتوایی و غیره وجود داشته باشد، طبیعتاً همه نهادها و وزارتخانه های کشور به نوعی درگیر موضوع توسعه شبکه خواهند شد.»

جالب است بدانید که سال ها از طرح شبکه ملی اطلاعات با نام اینترنت ملی نام برده می شد ، تا اینکه سال گذشته وزیر ارتباطات اعلام کرد اینترنت ملی بی معنا است و باید از نام جدیدی استفاده کرد: شبکه ملی اینترنت .

بعدها قائم مقام وزارت ارتباطات واژه شبکه ملی اطلاعات را برای این پروژه پیشنهاد کرد و در متن قانون برنامه پنجم توسعه نیز از شبکه ملی اطلاعات نام برده شده است .

جالب است بدانید که به دنبال رد بودجه پیشنهادی طرح مذکور توسط مجلسدر سال ۸۵ ، دولت در خرداد ماه سال ۱۳۸۶، با تصویب مصوبه ای به شرکت مخابرات ایران اجازه داد ٥ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی خود را طی ٣ سال برای ایجاد این شبکه سرمایه‌گذاری کند.

بدین ترتیب طرحی که باید تا خرداد سال ۸۹ راه اندازی می شد نه تنها هنوز راه اندازی نشده بلکه یک مقام معاونت علمی ریاست جمهوری می گوید حتی تعریف مشخصی از این پروژه وجود ندارد!
کد مطلب: 18783
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام