۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۳
مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات خبرداد

تدوین سند راهبردی گذر به IPV6 در کشور

ایتنا - بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، طی یک سال آینده، سند راهبردی گذر به IPV6 تدوین و ابلاغ خواهد شد.
تدوین سند راهبردی گذر به IPV6 در کشور


به گزارش ایتنا، سعید مهدیون، مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ماه گذشته، کمیته راهبردی مهاجرت به نسخه ۶ آدرس دهی اینترنتی تشکیل شده است.

وی افزود: تدوین سند راهبردی گذر به IPV6 در کشور، نقشه راه، ماتریس مسئولیت‌ها و برنامه‌ها از جمله اهداف تشکیل این کمیته در سازمان فناوری اطلاعات است.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: البته پیش از این و از مهرماه سال ۸۹، گروه ضربت مهاجرت به پروتکل اینترنت نسخه شش متشکل از تمامی کارشناسان، مسئولان از بخش‌های دولتی و خصوصی و دانشگاهی تشکیل شده بود.

وی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته از سوی این گروه تصریح کرد: مطالعه بررسی و انجام عملی سناریوهای گذر در سطح آزمایشگاه، بررسی استانداردهای IPV6 برای خرید تجهیزات، هماهنگی با شرکت‌های ارایه، دهنده خدمات اینترنتی برای پیاده سازی مکانیزم گذر و همچنین مذاکره با دانشگاه‌ها جهت انجام عملیات گذر در شبکه‌های علمی کشور از جمله اقدام‌هایی است که تاکنون از سوی گروه ضربت اجرایی شده است.

سعید مهدیون ادامه داد: از سوی دیگر و به منظور تبیین ضرورت مهاجرت به عنوان یک اقدام ملی، سمینار یک روزه‌ای توسط سازمان فناوری اطلاعات و با حضور تعداد زیادی از کارشناسان و فعالان این حوزه برگزار می‌شود.

وی با بیان این مطلب که این سمینار ۲۰ تیرماه جاری برگزار می‌شود تأکید کرد: اطلاع رسانی در خصوص اقدام‌های صورت گرفته و همچنین برنامه‌های آینده در این حوزه، تبیین لزوم همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های وابسته تأمین کنندگان اینترنت و همچنین ایجاد زمینه مناسب در راستای ارتقاء سطح دانش ملی در خصوص IPV6 از جمله اهداف برگزاری این سمینار یک روزه است.
کد مطلب: 18762
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام