۱۰
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۹
در پي تعطيلي تنها ضدويروس ايراني

مهران رايانه: آينده روشني نمي‌بينيم

ايتنا - در حوزه بازی‌های رایانه‌ای دولت اقدام به تاسیس بنیاد کرده است و از حمایت‌های مادی و معنوی خود در این حوزه دریغ نمی‌کند ولی چرا در حوزه امنیت اطلاعات این چنین دست و دل بازی نمی‌کند.
مهران رايانه: آينده روشني نمي‌بينيم

در پي انتشار خبر تعطيلي ضدويروس «ايمن» و با توجه به واكنش‌هاي آن، شركت مهران رايانه در اطلاعيه‌اي كه براي ایتنا ارسال شده به توضيح نكاتي در اين خصوص پرداخت.

به گزارش ایتنا متن كامل اين اطلاعيه به شرح زير است:


اطلاعیه شماره ۱
با اعلام خبر تعطیلی ضدویروس ایمن، سیلی از نامه‌ها از کاربران مختلف برای این شرکت ارسال گردیده است که حاوی ابراز دردمندی و سوالات و راهکارهای مختلفی بوده است. بنابر این لازم دیدیم برای روشن شدن افکار جامعه انفورماتیک کشور توضیحاتی مختصر ارائه دهیم تا بدین وسیله توانسته باشیم ضمن تشکر از اظهار محبت همه کاربران، مقدار کمی از حجم مشکلات و نیازمندی‌های یک ضدویروس بومی را شرح دهیم.

۱- بسیاری از کاربران درخواست کرده بودنند که از میدان خارج نشویم و با مشکلات دست و پنجه نرم کنیم که باید به اطلاع برسانیم ضدویروس ایمن مدت ۳ سال است که با این مشکلات دست و پنجه نرم کرده و با توجه به این که آینده روشنی هم نمی‌بینیم تصمیم گرفتیم بیش از این ضرر متحمل نشویم.
جالب است بدانید برای پاسخگوئی به نیاز کاربران در بخش بانک ویروس، باید همانند سایر محصولات خارجی، کلیه ویروس‌ها را پشتیبانی نمائیم که با توجه به حجم ورودی ویروس‌های جدید عملا امکان ادامه کار با توجه به توانمندی موجود دیگر مقدور نبود( در سال ۱۳۸۲ روزانه ۱۰۰ ویروس – در سال ۱۳۸۷ روزانه ۱۰۰۰ ویروس – در سال ۱۳۸۹ روزانه ۱۵۰۰ ویروس – در سال ۱۳۹۰ روزانه ۴۰۰۰ ویروس ).

۲- سوال شده مگر سایر ضدویروس‌ها توسط دولتشان حمایت شده‌اند؟
باید پاسخ دهیم دولت آن کشورها اجازه عرضه ضدویروس‌های قفل شکسته رایگان در مراکز فروش نرم‌افزاری خود را به احدی نمی‌دهند و ما نیز ده‌ها بار گفته‌ایم اگر دولت این وظیفه خود را انجام دهد ما به هیچ کمکی نیاز نداریم، همانطور که ۱۷ سال در این بازار حضور داشتیم و چنانچه این شرایط محقق می‌شد قطعا سهم ما از بازار نرم‌افزار خیلی بیش از اینها بود و قطعا در جهت رشد و توسعه محصول می‌توانستیم گام برداریم.

۳- بعضی از کاربران، اندازه یک آزمایشگاه تحلیل ویروس و محصول نرم‌افزار ضدویروس را به درستی درک نکرده بودند، که جهت اطلاع عرض می‌کنیم ضدویروس مکآفی دارای ۷۰۰۰ نفر و کسپرسکی ۲۳۰۰ نفر و کوئیک هیل هندی ۳۴۰ نفر کارمند هستند، در حالی که در بهترین سال‌ها تعداد تیم ضدویروس ایمن از ۳۷ نفر بیشتر نشد.

۴- یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های ضدویروس ایمن که سایر ضدویروس‌ها نداشته‌اند، سربار قفل نرم‌افزاری بود که بدلیل عدم حمایت شایسته دولت مجبور بودیم این هزینه را برعهده بگیریم.

۵- دولت آمریکا در مقاطعی که بازار برای شرکت فورد با سابقه ۱۰۰ ساله منفی می‌شد بدون چون و چرا کمک مادی ومعنوی خود را دریغ نمی‌کرد، زیرا اعتقاد داشت در بازار کسب و کار شرکت‌ها بدلایل مختلف ممکن است ضربه بخورند و از بازار کنار روند و وظیفه دولت‌ها است که به داد شرکت‌های خصوصی خود برسند. حال سوال این است در این مدت ۱۷ سال چرا دولت به یاری ما نیامد در حالی که در صنعت خودروی کشور حمایت همه جانبه مادی و معنوی به مدت نامحدود برقرار بوده و هست. همچنین در حوزه بازی‌های رایانه‌ای دولت اقدام به تاسیس بنیاد کرده است و از حمایت‌های مادی و معنوی خود در این حوزه دریغ نمی‌کند ولی چرا در حوزه امنیت اطلاعات این چنین دست و دل بازی نمی‌کند.

۶- بحث جاسوس‌افزار یعنی بدافزاری که توسط ضدویروس‌ها تا زمان مشخصی عمدا شناسائی نگردد تا آن جاسوس‌افزار به اهداف خود برسد خطری است که جهت اطلاع بیشتر پیشنهاد می‌گردد کاربران بروند در اینترنت و مقالات مربوط به جاسوس‌افزار مجیک لنترن(Magic Lantern) را مطالعه نمایند تا متوجه شوند با چه خطراتی در این حوزه مواجهه هستیم و وجود یک جنگ تمام عیار را بخوبی حس نمایند.
حضور نمایندگان رسمی فروش تمامی ضدویروس‌های خارجی در کشورمان و تحریم اکثر نرم‌افزارهای کاربردی دیگر در کشور می‌تواند سوال برانگیز باشد.

۷- چنانچه ضدویروس‌های خارجی بخواهند می‌توانند در چند ثانیه کلیه سرورهای داخل کشور را تحریم نموده و آنگاه با یک ورم جدید ساده کلیه سرورهای کشور می‌خوابد. لازم به توضیح است که روزانه حدود ۴۰۰۰ ورم ورودی آزمایشگاه تحلیل ویروس ایمن بود.
همچنین چرا فقط در حوزه ضدویروس ما تحریم نیستیم خود جای بحث دارد.

در پایان از مراکز و افراد زیر که با این آزمایشگاه همکاری داشته‌اند صمیمانه تشکر و قدردانی می‌گردد:

۱- مرکز ماهر که در ۱۸ ماه گذشته کلیه ویروس‌های شبکه‌های داخل کشور را بر روی سرورهای ایمن آپلود می‌کرد.

۲- کلیه مشتریان سازمانی که نسخه‌های شبکه ضدویروس ایمن را با تمام مشکلات موجود پذیرا بودند و در ارسال ویروس‌های جدید از هیچ کوششی دریغ نمی‌کردنند.

۳- کلیه کاربران خانگی علاقه‌مند به محصول داخلی که همواره در جهت ارتقاء ضدویروس ایمن نقطه نظرات خود را برای ما ارسال می‌کردند.

۴- کلیه کارشناسان و متخصصان که در مقاطع مختلف با این آزمایشگاه همکاری داشته و یا در استخدام این شرکت بودند.

۵- انجمن رمز ایران که همواره محبت داشته و بعنوان یک آزمایشگاه تحقیقاتی به مجموعه ضدویروس ایمن نگاه کرده‌اند و در همایش‌های علمی خود حضور ما را گرامی داشته‌اند.

۶- سازمان پدافند غیرعامل، دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی و انتشارات طاهریان که در زمینه تولید دانش بدافزار( کتاب ) با این آزمایشگاه همکاری داشتند.

کد مطلب: 18642
نام شما
آدرس ايميل شما


Ali
feedback
United States
فقط از شما درخواست دارم تا تبلیغات گسترده ای بکنید تا بتوانیم دوباره انتی ویروس خوب شید رو رو عرصه ببینیم.تروخدا جا نزنید ماهم تو صنعت بازیهای کامپیوتر تولید کننده ایم و 3 چهار سالی هست که از جیب میخوریم
محمدپور
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام
آقا مگه به تعداد نيرو هست؟
كيفيت محصول به ميزان متخصص بستگي داره. كسپر و مكافي بيشتر نيروهاشون در بخش بازاريابي هستند نه در بخش فني. به نظر من ايمن بايد يك تحولي در نيروهاش ايجاد كنه تا مثل همين آنتي ويروس هندي كوييك هيل كه اخيرا قرارداد با سرمايه گذار اوراكل و ياهو بسته، بتونه سرمايه گذار بين المللي جذب كنه نه اينكه به فكر حمايت دولتي باشه.
اين راه پيشرفت نيست. كدوم شركت ايراني يا غير ايراني رو سراغ داريد كه با حمايت دولت به جايگاه بين المللي دست پيدا كرد.
بنظرم همين كوييك هيل الگوي خوبيه براي شركتهاي ايراني، كيفيت محصولش هم نسبت به بقيه قابل قياس نيست و در سطح جهاني داره كار مي كنه.
شما هم بايد همت ايراني داشته باشيد. اين پول نفت شركتها را به جايي نمي رسونه.
بابک
feedback
Germany
اگه لوگو یه شکل دیگه داشت حتماً کمکش می کردن
Ali
feedback
United States
فقط تبلیغات و ناامید نشدن راه تبلیغات ترو خدا دوباره روبیارید به کار انتی شما بهترین تو ایرانه مثلا شید یه اینتر فیس که توش دوتا انتی خارجیه
ولی ایمن انجینش برای خودشه زحمت طراح این انجین رو هدر ندید.نوکر همتون
salam
feedback
Germany
من که واقعا نمی فهمم باید دولت بیاید در اینترنت را بر روی ضدویروس قفل شکسته ببنده تا شما بفروشید

الان توی همین ایتنرنت کلی ضد ویروس مجانی است و همه دنیا دارند استفاده می کنند و ضدویروس ها هم می فروشند

مثلا توی کدوم کشور دارند اینترنت را برای ضدویروس قفل شکسته فیلتر می کنند

در ضمن کاسپرسکی و دکتر وب که روسی هستند بیت دیفندر که مجاری است پاندا که اسپانیایی و الی اخر تنها ضدویروس نورتون و ای ست که آمریکایی است فقط اون تحریم ها شامل اش می شود
کی تا حالا روسیه ما را تحریم کرده تنها آمریکا ما را تحریم کرده

من نمی فهمم دولت باید چی کار کنه مثل ایران خودرو جلوی همه ضد ویروس ها را بگیرد تا تو بفروشی، واقعا رضایت از ایران خودرو وجود داره

حالا کشور ما امنیت نداره تو باید بیایی تو بوق کنی راه کار هم یاد بدی که اینجور نفوذ کنی مثل این می مونه که من در خونم قفل نیست بیام به همه بگم ، تا تو ریال نصیب من بشه

دیگه از همه خنده دار تر، تو 4000 تا ویروس مختلف ورودی ات بوده، اگر متوسط روزی 1000 تا هم بگیریم و سال را هم 300 روز حساب کنیم می شه برای 5 سال جمعا می شه 7500000 تا واقعا چقدر مردم نفهم حساب می کنی تا حالا سه میلیون ویروس بیشتر نیومده

تو بگو چند تا شو اضافه کردی با یه حساب سر انگشتی از حجم برنامه ات می شه فهمید بیشتر ده هزار تا اضافه نکرده

من نمی دونم اگه این همه کاربر برای شما نامه فدایت شوم نوشتن دیگه نیازی فروش دولت ندارید با همین کاربران حال کنید

در انتها من ضدویروس ایمن یکی از بهترین ضدویروس ها بزرگ دنیا می دونم که زمان بزرگی این کشور را نجات داده و دولت هم بسیار در حقش ظلم کرده اما راهکارش برای عدم تعطیلی این حرف های بی معنی و مظلوم نمایی و گدا بازی نیست

حداقل دارید می رید سربلند برید
سعید
feedback
United Kingdom
آخه این حرفها چیه برادر من؟! اگه کیفیت محصولتون خوب بود، کاربر هم میومد می خرید، ربطی به حمایت دولت نداره! وقتی ضدویروس ایمن کلا 11 هزارتا بدافزار میشناسه، خوب کی میاد بخردش؟! شما که میگید می خواهید جلوی تهدیدات خارجی رو بگیرید، کی تونستید استاکس نت رو شناسایی کنید؟ اصلا تونستید جلوش رو بگیرید؟ فرض کنید دولت جلوی عرضه نرم افزار قفل شکسته رو گرفت، در اینترنت رو که نمیشه بست! مردم میرن دانلود میکنن. مطمئن باشید اگه محصولی کار کاربر رو راه بندازه و ازش راضی باشه، کاربر حاضره به خاطرش پول بده، چه دولت حمایت بکنه چه نکنه! چه نرم افزار قفل شکسته تو بازار باشه چه نباشه!
جواد
feedback
United Kingdom
من نمیدونم ما ایرانیها تا کی میخواهیم مشکلات و بی لیاقتی خودمون رو گردن دیگران بندازیم. بابا خودتون تو مدیریتتون مشکل داشتین، بعد میگین دولت حمایت نکرد؟!!! مثلا از کسپرسکی دولت روسیه حمایت کرده که شده این؟!! 17 سال سابقه داشتین بعد 10 هزارتا ویروس برنامتون میشناخت؟! یعنی روزی 2 تا هم نتونستیم ویروس تحلیل کنین!!
عباس
feedback
United Kingdom
حالا چرا سایت ایمن بالا نمی یاد
www.imenantivirus.com
انقدر به تون فحش دادن درش بستید آخه
کم ادا در بیارد
feedback
Iran, Islamic Republic of
به نظر من بخشی از مشکل به مدیریت دیکتاتورمآبانه مهران رایانه برمی گردد.
یک کارمند سابق
sosha
feedback
Iran, Islamic Republic of
آیا ایمن به سرکار برگشته؟
چند وقت پیش یه ویروس فرستاده بودم که امروز پس از حدود 1 ماه جوابش اومد که در سریع ترین زمان به ضدویروس اضافه میشه!جریان چیه؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام