۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۱

استاندارد حوزه فاوا زیر نظر رگولاتوری

ایتنا - پس از امضاء تفاهم نامه بین دو سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی و سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و با تشکیل کمیته‌های کار‌شناسی تدوین استاندارد، این تفاهم نامه عملیاتی شد.
استاندارد حوزه فاوا زیر نظر رگولاتوری



به گزارش ایتنا، مهندس غلامرضا خاکسار مدیریت استاندارد و تایید نمونه– اداره تدوین استاندارد ضمن اشاره به مطلب فوق بیان کرد: بر اساس بخشی از قانون وظایف واختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تدوین استانداردهای ملی و پیشنهاد آن‌ها به مراجع ذیربط و تائید نمونه تجهیزات حوزه ICT دو وظیفه از وظایف ۱۷ گانه وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات است که در اساسنامه ابلاغی بهمن ماه ۸۸ عیناً به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی واگذار گردید.


وی در ادامه افزود: به همین منظور استفاده بهینه از توانایی‌های علمی، فنی و پژوهشی در زمینه تدوین استاندارد‌ها در حوزه ICT و بر اساس بخشنامه وزیر ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی نماینده رسمی و منعکس کننده نظرات این وزارتخانه در زمینه تدوین استانداردهای ملی حوزه ICT و پیشنهاد آن به مراجع ذیربط می‌باشد.

مهندس غلامرضا خاکسار گفت: در بهمن ماه سال گذشته تفاهم نامه‌ای با سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به امضاء رسید که مطابق با آن تهیه پیش نویس استانداردهای ملی حوزه ارتباطات و فنآوری اطلاعات و پیشنهاد آن به سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و ترویج این استاندارد‌ها از طریق تشکیل جلسات دوره‌ای با دستگاه‌های ذیربط بر عهده این سازمان گذاشته شده است.
به همین منظور سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی ضمن هماهنگی با مدیران و صاحب نظران این حوزه پیشنهاد تشکیل کمیته‌های تخصصی استاندارد حوزه ICT در سه بخش IT، پست و CT ارایه کرد که مورد استقبال قرار گفت.


مدیریت استاندارد و تائید نمونه – اداره تدوین استاندارد رگولاتوری ضمن اشاره به تشکیل کمیته فوق بیان کرد: این کمیته‌ها با تعیین نیاز سنجی و تعیین اولویت استاندارد‌ها، پیش نویس این استاندارد‌ها را جهت تصویب نهایی به کمیته فنی متناظر که با حضور صاحب نظران این حوزه توسط سازمان تنظیم مقررات و اتباطات رادیویی تشکیل می‌گردد، ارائه می‌دهند. که در صورت تصویب پیش نویس تهیه شده در کمیته مربوطه به منظور دریافت کد ملی و تایید نهایی به سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ارسال می‌شود.


وی همچنین اظهار داشت: جهت اجرای هرچه بهتر این تفاهم نامه رگولاتوری در صدد است تا از همکاری وتجربه ارگان‌های مرتبط مانند شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان فناوری اطلاعات، موسسه آموزش و تحقیقات فناوری اطلاعات و سایر ارگان‌های مرتبط و صاحب نظران این حوزه استفاده می‌نماید.


مهندس خاکسار در خصوص برخی از اهداف و مزیت‌های امضاء این تفاهم نامه گفت: با تدوین و پیاده سازی استانداردهای ملی، منطقه‌ای و بین المللی ضمن ایجاد رقابت بین ارائه کنندگان تجهیزات و خدمات حوزه ICT امکان انتخاب آگاهانه تجهیزات و خدمات مورد نیاز مهیا و با ایجاد امنیت اطلاعات و ارتباطات، دستیابی به کیفیت بالا‌تر با هزینه کمتر فراهم خواهد شد.
کد مطلب: 18535
نام شما
آدرس ايميل شما