۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۱

5 اپراتور جديد وارد بازار مي‌شوند

ايتنا - به گفته رگولاتور، گرفتن سهم بازار خارجی توسط اپراتورهای داخلی نیز از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای سال ۹۰ محسوب می‌شود که توسط اپراتورها و با حمایت وزارت ارتباطات اجرایی خواهد شد.
5 اپراتور جديد وارد بازار مي‌شوند


در سال جاری و بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده به منظور افزایش رقابت و تنظیم بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات، پنج پروانه برای اپراتورهای جدید صادر خواهد شد.

به گزارش ایتنا، محمد کرم پور، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در تلاش هستیم در سال جاری و با تقویت بخش‌های مختلف، سهم حوزه ICT را در تولید ناخالص داخلی کشور افزایش دهیم.

وی افزود: همچنین گرفتن سهم بازار خارجی توسط اپراتورهای داخلی نیز از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای سال ۹۰ محسوب می‌شود که توسط اپراتورها و با حمایت وزارت ارتباطات اجرایی خواهد شد.

محمد کرم پور ایجاد رگولاتوری الکترونیکی و تند کردن روند مقررات‌زدایی را از دیگر سرفصل‌های برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی سامانه‌های برخط (ONLINE) نظارت بر ارائه سرویس از سوی اپراتورهای فعال حوزه ICT، در سال گذشته آغاز شده و در سال جاری عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره ارائه پروانه اپراتور اول پست و ایجاد سازمان پست دولتی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم تدوین شده برای سال جاری، تقویت بخش تنظیم مقررات(رگولاتوری) پست در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: ایجاد رشته رگولاتوری در دانشگاه‌ها یکی دیگر از برنامه‌هایی بود که بیش از این برای سال جاری تدوین شده بود که با امضاي تفاهم‌نامه دانشگاه تهران و سازمان تنظیم مقررات، وارد فاز اجرایی شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات، بخش خصوصی و فعال حوزه ICT را یکی از بازیگران اصلی این بخش دانست و تاکید کرد: در همین راستا در نظر داریم تا در سال جاری حضور تشکیلات صنفی و حرفه‌ای بخش خصوصی برای شرکت در تصمیم‌سازی‌ها را تقویت و اجرای برخی وظایف به وکالت رگولاتوری به آنها سپرده شود.
کد مطلب: 18252
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام