۰
plusresetminus
دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۴

رگولاتوری مرزبان الکترونیکی

ایتنا - رگولاتوری به عنوان مرزبان الکترونیکی کشور، از ورود تششع خارجی و فرستنده و گیرنده‌های غیر مجاز جلوگیری می‌کند.
رگولاتوری مرزبان الکترونیکی
 

به گزارش ایتنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمد کرم‌پور در مراسم امضاء تفاهم نامه میان سازمان تنظیم مقررات و دانشگاه تهران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: رگولاتوری جایگاه بسیار مهمی داشته و وظایف خطیری را برعهده دارد و در حال حاضر در حدود ۱۷۰ کشور رگولاتوری حوزه‌های مختلف را اداره می‌کنند و وظایف مهمی را عهده‌دار هستند. بنابراین باید به اینجایگاه بیشتر توجه کرده و سعی کنیم این مفهوم را به طور جدی‌تر مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به تاریخچه ایجاد رگولاتوری در دنیا و ایران افزود: در حال حاضر در کشورمان، کمیسیون تنظیم مقرررات به صورت فرابخشی و فراسازمانی مصوبات و الزامات این حوزه را مشخص و سازمان تنظیم مقررات مصوبات این کمیسیون را اجرایی می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند در بسیاری از فعالیت‌ها نظیر اقتصاد، حقوق و مسائل اجتماعی مربوط به حوزه رگولاتوری به این سازمان کمک کنند.

این گزارش حاکی است، فرهاد رهبر، رییس دانشگاه تهران نیز در این مراسم گفت: با ابزار نوینی که شما به خدمت گرفتید، این امر حاکمیتی با کمک خود مردم ساماندهی می‌شود که در این زمینه مشارکت مردمی بسیار مهم بوده و شاید برخی ضمانت‌های اجرای کار را از همین مشارکت‌های مردمی کسب کنید.

وی تصریح کرد: ‌در بحث ارتباط بین صنعت و دانشگاه یکی از مشکلات جدی این است که نیاز‌ها به خوبی به دانشگاه عنوان نمی‌شود ولی شما به خوبی این نیاز را منتقل کردید و این حرکت مبارکی است.

بر اساس این گزارش، به منظور توسعه همکاری علمی، پژوهشی و کاربردی منطبق با وظایف رگولاتوری، تفاهم نامه همکاری بین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و دانشگاه تهران منعقد شد.
برهمین اساس همکاری علمی و پژوهشی در قالب پایان نامه‌های کاربردی کار‌شناسی ارشد و دکتری و مطالبات و تحقیقات مشترک پیش بینی شده است.
حمایت از شرکتهای دانش بنیان با هماهنگی دانشگاه تهران و رگولاتوری، همکاری مشترک در تجاری سازی یافته‌های پژوهشی و همکاری علمی و پژوهشی و فناوری در غالب پروژه‌های کاربردی و فناوری از موضوعات دیگری است که در این تفاهم نامه مطرح شده است.

در این تفاهم نامه مقرر شده که سازمان و دانشگاه کارگروه مشترکی از اعضای تاثیر گذار، کلیدی و فنی از دو طرف تشکیل داده و سیاست گذاری، اجرا و پیگیری مفاد تفاهم نامه را بر عهده داشته باشند و مسوولیت کارکروه مشترک با رییس دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه خواهد بود.
کد مطلب: 18176
نام شما
آدرس ايميل شما