۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۵
يك انقلاب

HP دنیای سیستم‌های ذخیره اطلاعات را متحول می‌کند

ايتنا - اگرچه پيش‌از اين فناوري مشابه Memristors در فضاي آزمايشگاهي به توليد رسيده بود، اما محققان به طور دقيق نمي‌دانستند که در ساختارهاي کوچک و ذره‌بيني داخل اين سيستم ذخيره‌ساز اطلاعات چه اتفاقي رخ مي‌دهد.
HP دنیای سیستم‌های ذخیره اطلاعات را متحول می‌کند


گروهي از دانشمندان شرکت HP موفق به توسعه نسل جديد فناوري‌ها براي ذخيره اطلاعات شده‌اند که Memristors نام دارد و مي‌تواند در آينده جايگزين DRAMها شود.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوي اين محققان در آخرين شماره از نشريه بين‌المللي Nanotechnology، در اين فناوري از اصول ساده شيميايي و ساختار ساده سلولي در طول يک فرآيند الکتريکي استفاده شده است.
اگرچه پيش‌از اين فناوري مشابه Memristors در فضاي آزمايشگاهي به توليد رسيده بود، اما محققان به طور دقيق نمي‌دانستند که در ساختارهاي کوچک و ذره‌بيني داخل اين سيستم ذخيره‌ساز اطلاعات چه اتفاقي رخ مي‌دهد.

به گزارش ایتنا از همكاران سيستم شرکت HP هم‌اکنون نحوه ساختار Memristors را به دقت مورد بررسي قرار داده و اعلام کرده است که در آينده نزديک مي‌تواند اين فناوري مخصوص ذخيره اطلاعات را به توليد انبوه برساند.

به گفته «اِستن ويليامز» از مديران ارشد HP، اين اتفاق باعث خواهد شد تا دنياي فناوري‌هاي ذخيره‌ساز اطلاعات به طور کامل متحول شود.

او گفت: «تاکنون تحولات فراوان در دنياي محصولات و فناوري‌هاي ذخيره‌ساز اطلاعات صورت گرفته است. اما اين اقدام جديد در شرکت HP بزرگ‌ترين تحول سال‌هاي اخير در اين زمينه محسوب مي‌شود و مي‌تواند اين عرصه را به طور کامل متحول کند».

کد مطلب: 18112
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام