۲
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۰
در جشنواره فاوا بیان شد؛

رئیس جمهور: در حوزه ارتباطات نبايد حد و مرز و حصاري وجود داشته باشد

ایتنا - به گفته احمدي‌نژاد: کسانی که در کار ارتباطات مشغول هستند باید بدانند که کارشان نباید تنها در راستای تجارت و سودآوری باشد.
رئیس جمهور: در حوزه ارتباطات نبايد حد و مرز و حصاري وجود داشته باشد


به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، محمود احمدی‌نژاد در نخستین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سرعت گسترش ارتباطات گفت: در گذشته اطلاعات به کندی و با فاصله بین مردم منتقل می‌شد. حتی به یاد دارم در زمانی که در شهرداری بودم یعنی حدود ‌۵-۶ سال قبل مردم برای گرفتن یک تلفن ثابت باید چند سال در نوبت می‌ماندند اما الان این‌طور که من شنیده‌ام برای تلفن ثابت ظرفیت‌های فراوانی ایجاد شده و مشتری برای آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: شما به یاد دارید که در سال‌های ‌٧۶ و ‌٧٧ قیمت تلفن همراه به ‌٢ میلیون تومان رسید، اما امروز می‌بینید که شرکت‌های ارائه‌دهنده تلفن همراه با تبلیغات فراوان تلاش می‌کنند مشتری‌های بیشتری جذب کنند و قیمت سیم‌کارت خیلی ارزان‌تر به راحتی در اختیار است، در شبکه اطلاعات در کشور کارهای خوبی شده و حرکت جهشی بوده است.

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: از همه کسانی که تلاش می‌کنند زیرساخت‌های فناوری در کشور گسترش یابد تشکر می‌کنم و امیدوارم برنامه‌های جناب آقای وزیر هرچه زود‌تر به نتیجه برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت ارتباطات گفت: خداوند انسان را خلق کرد تا جانشین خود در زمین بگذارد. خدا انسان را آفرید تا خدایی کند و علم و حکمت را متجلی کند تا آیینه خدا شود و این ظرفیت بجز انسان در هیچ موجود دیگری وجود ندارد و بالا‌ترین تجلی خداوند نیز در انسان کامل است.

رییس‌جمهور افزود: این استعداد و ظرفیت انسان به هر میزانی که ارتباطاتش گسترده‌تر شود بیشتر شکوفا می‌شود. البته باید در نظر داشت که عوالم انسانی بر‌تر از دنیای مادی است و هدف از خلقت انسان، تسلط او بر این جهان مادی نیست.

رییس‌جمهور افزود: هدف شکوفایی انسان است و هرچه ارتباطات بیشتر گسترده شود فرصت شکوفایی انسان بیشتر می‌شود. البته ممکن است کسانی هم باشند که از فرصت ارتباطات گسترده‌تر بخواهند بهره نامناسبی ببرند.

احمدی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: ارتباطات بهترین مجال برای رشد انسان است و در عین حالی که می‌توان در خدمت کمال و شکوفایی باشد می‌تواند انسان را به سمت سقوط بکشاند. حقیقت انسان زمانی بروز می‌یابد که همه‌ عواملی که به انسان هویت مادی و زمینی می‌دهد کنار برود و ارتباطات و فناوری از عوامل اصلی است که می‌تواند حلقه‌های مادی حقارت انسان را از پای انسان باز کند.

وی در ادامه اظهار کرد: کسانی که در کار ارتباطات مشغول هستند باید بدانند که کارشان نباید تنها در راستای تجارت و سودآوری باشد. آنها باید بدانند که دستاوردهای ارتباطات برای بشریت بسیار بالا‌تر است. بشر باید در مسیر کمال به بالا‌ترین نقطه برسد و ارتباطات بستر تحقق این هدف است. ممکن است برخی از این فرصت برای تحمیل خود و سیاست‌های خود بر دیگران بهره ببرند اما این فرصت دوجانبه است و مانند تیغ دولبه است. بشر برای رسیدن به کمال و تحقق آرمان‌هایش نیازمند شبکه‌های ارتباطی و اطلاعاتی است.

رییس‌جمهور گفت: سرعت رشد فناوری و ارتباطات شبیه سرعت نور شده است. افق نگاه ما در حوزه ارتباطات حداکثری است و هیچ حد و مرز و حصاری نباید وجود داشته باشد؛ چرا که زمانی حقیقت انسان بروز می‌کند که بی‌‌‌نهایت انسان بروز کند و گسترش ارتباطات فرصتی برای شکوفایی انسان است.

پیش از سخنان احمدی‌نژاد تمبر یادبود این جشنواره با عکسی از حضرت امام (ره) که به گفته مجری مراسم برای اولین بار منتشر شده است به رییس‌جمهور اهدا شد.
کد مطلب: 18099
نام شما
آدرس ايميل شما


نوید
feedback
سلام!ممنون از پست جالبتون اماااا واسه همین در سرعت اینترنت اینقدر اذیت میکنن؟!!!مقایسه کنین کشور بزرگ ایرانو فقط با افغانستان!!!
این حد و مرز خیلی مانع رشد ICT و تکنولوژی خواهد شد!!!
مخلوق
feedback
Iran, Islamic Republic of
اقا عجب تیتری زده اید. دمتان گرم!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام