۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۷

مادربردهای Z۶۸ گیگابایت در راه بازار

ايتنا- مادربردهای Z۶۸ گیگابایت در راهند.
مادربردهای Z۶۸ گیگابایت در راه بازار


با عرضه چیپ‌ست جدید شرکت AMD، AM۳+، رقابت بین دو شرکت اینتل و AMD وارد مرحله جدیدی شده است. از همین رو اینتل نیز چیپ‌ست جدید خود یعنی Z۶۸ را عرضه کرده است، تا با این محصول استراتژیک بازار را به سمت خود بکشاند.

گیگابایت نیز به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مادربرد، سری مادربردهای Z۶۸ خود که از نسل دوم پردازنده‌های Core اینتل پشتیبانی می‌کند را عرضه کرده است.

از لحاظ رده‌بندی، چیپ‌ست Z۶۸ بین P۶۷ و H۶۷ قرار می‌گیرد. این چیپ‌ست طراحی شده است تا قابلیت اورکلاک برای پردازنده‌ها و حافظه‌های پل شنی را ممکن سازد، در حالی که از گرافیک مجتمع پردازنده استفاده می‌کند.

در حال حاضر، چیپ‌ست‌های P۶۷ و H۶۷ این توانایی را ندارند.
گفتنی است یکی از فناوری‌های جدیدی که در مادربردهای Z۶۸ وجود دارد Touch BIOS است، که برای انجام تنظیمات بایوس و اورکلاک با یک رابط گرافیکی و قابلیت لمسی استفاده می‌شود.

به گزارش ایتنا از دیگر فناوری‌های مادربردهای ساخته شده بر پایه این چیپ‌ست می‌توان به فناوری Smart Response اینتل اشاره کرد که با بهره‌گیری از Caching پیشرفته، کارایی سیستم را افزایش چشمگیری می‌دهد.

با استفاده از Quick Sync نیز می‌توان کار تولید، ویرایش و به اشتراک‌گذاری فایل‌های تصویری را با سرعتی دوچندان انجام داد.

به واسطه همکاری جدید بین شرکت گیگابایت و Lucid، مادربردهای جدید گیگابایت از فناوری پیشرفته GPU Virtualization بهره می‌برند که به کاربران اجازه می‌دهد در هر لحظه بین گرافیک مجتمع و کارت گرافیکی خود تعویض کنند.
کد مطلب: 18021
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام