۰
plusresetminus
چهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۳

"پیشگیری از نفوذ در شبکه" توسط گارتنر

موسسه گارتنر در گزارشی به بررسی سیستم‎های "پیشگیری از نفوذ در شبکه" Network Intrusion Prevention System) NPIS) پرداخت.
به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه گستر، محصول NIPS، در محیط شبکه مورد استفاده قرار گرفته و بلافاصله ترافیک ورودی به شبکه را مورد بررسی قرار می‎دهد.

حاصل این بررسی تشخیص حملات با استفاده از الگوهای مورد استفاده نفوذگران و ناکام گذاشتن آنها است. الگوهای مورد استفاده در تشخیص نفوذ می‎تواند برگرفته از نقاط ضعف نرم‎افزارها و حتی پودمان‎های (Protocol) مورد استفاده در شبکه‎ها باشد.

به گزارش همچنین هرگونه داده‎های غیرعادی در جریان ترافیک ورودی شبکه و یا حجم غیرمعمول از ترافیک نیز می‎تواند در یافتن حملات مورد استفاده قرار گیرد.

طبق بررسی موسسه گارتنر شرکت McAfee با فاصله بسیار زیادی نسبت به سایر رقبا، در یک چهارم "پیشتازان" (Leaders) قرار دارد. چراکه این محصول از یک سو براساس محور افقی نمودار، بیشترین سازگاری را با نیازهای مشتریان فعلی دارد و از سویی دیگر براساس محور عمودی نمودار، امکان ایجاد سریع تغییرات و اعمال نوآوری نیز در آن فراهم است.

محل قرار گرفتن "سیستم پیشگیری از نفوذ در شبکه" (NIPS)، معمولاً در ورودی شبکه یا لبه خارجی آن است. در شبکه‎های بزرگ ممکن است از این محصول در جایی که پایگاه‎های داده و یا زیر شبکه‎های متعدد وجود دارد استفاده شود.
سیستم IPS طبق تنظیمات دیواره‎های آتش پیشرفته، با محدود کردن هرگونه تبادل اطلاعات به جز دسترسی‎هايي كه صریحاً تاييد شده است، عمل مي‎كند.
McAfee متعهد به ارایه راهکارهای امنیت شبکه
موسسه گارتنر در ادامه گزارش خود در بررسی محصولات NIPS، دلیل اینکه مصرف‎كنندگان و همچنین شرکای تجاری چشم امید به راهکارهای امنیت شبکه McAfee دوخته‎اند را ارائه راه‎حل‎های اثبات شده و جامع و يكپارچه شرکت McAfee در زمینه امنیت شبکه اعلام کرده است.
از دیدگاه گارتنر، موقعیت McAfee در یک چهارم پیشتازان مربع جادویی، نشان‎دهنده تعهد سرسختانه McAfee به تامین امنیت شبکه است. شرکت McAfee با این رویکرد به دنبال حفاظت برتر و کاهش هزینه‎های نگهداری است.
"سیستم پیشگیری از نفوذ در شبکه" (NIPS) ارائه شده توسط شرکتMcAfee، برای مقابله با تهدید‎ات اینترنتی کاربرد زیادی دارد. این سیستم امنیتی، خودکار و قابل سنجش است و به سادگي و بطور يكپارچه مدیریت می‎شود. این سیستم با شناسايي، مسدود کردن و کاهش تهدیدها، ساختار امنیتی کاملی را به کاربران ارائه می‎کند.
کد مطلب: 17877
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام