۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۵

عرضه رايانه‌هاي ارزان در انگليس

دولت انگليس با هدف كاهش شكاف ديجيتال در اين منطقه رايانه‌هاي جديد ۹۸ پوندي(۱۵۷ دلاري) مبتني بر سيستم‌عامل متن‌باز لينوكس را در اختيار ۹.۲ ميليون بزرگسال خود كه به دنياي اينترنت دسترسي ندارند، مي‌گذارد.
عرضه رايانه‌هاي ارزان در انگليس

اين طرح كه هم‌اكنون در مرحله آزمايشي به سر مي‌برد، به دنبال همكاري مشترك دولت انگليس و مركز Remploy متخصص امور بازيافت رايانه‌هاي قديمي به اجرا مي‌رسد. 

به گفته "مارتا لين فاكس " موسس مركز lastminute.com و مدير مركز ديجتال انگلستان، اين رايانه‌هاي شخصي ارزان‌قيمت شامل يك نمايشگر تخت، صفحه‌كليد، موشواره، چاپگر و سيستم پشتيباني از تلفن مي‌شوند. 

اين گروه همچنين در حال مذاكره است تا از اين طريق بتواند به واسطه شركت مخابراتي Three UK امكان استفاده خطوط پهن‌باند اينترنتي را براي كاربران اين رايانه‌ها فراهم كند. مركز Remploy پيش‌بيني كرده است كه در سال جاري ميلادي بيش از ۸ هزار دستگاه از اين رايانه‌ها را روانه بازار خواهد كرد. 

"لِين فاكس " در اين خصوص به خبرگزاري Financial Times توضيح داد: «انگيزه و دسترسي دو عامل اصلي هستند كه براي افزايش تعداد كاربران اينترنتي مورد نظر قرار مي‌گيرند. البته واضح است كه قيمت نيز نقش مهمي در اين زمينه برعهده دارد و به همين خاطر ما سعي كرده‌ايم اين رايانه‌ها را با قيمت كم به دست كاربران برسانيم. 

ما هم‌اكنون در انگليس فرصتي را پيش‌رو داريم كه تا به واسطه آن از افزايش دسترسي مردم خود به اينترنت بيش از گيرنده‌هاي تلويزيوني اطمينان حاصل كنيم. ما مي‌توانيم با استفاده از رايانه‌هاي قديمي خود و بازيافت آن‌ها، رايانه‌هاي كاربردي و ارزان‌قيمت را در اختيار كاربران بگذاريم». 

اين اقدام بخشي از طرح گسترده Race Online ۲۰۱۲ محسوب مي‌شود كه بر پايه آن قرار است تمام مردم اين كشور تا سال ۲۰۱۲ به اينترنت دسترسي داشته باشند. 

انگليس هم‌اكنون ۴۰ ميليون كاربر بزرگسال اينترنتي دارد كه ۷۵ درصد آن‌ها به صورت روزانه از اينترنت استفاده مي‌كنند. از بين ۹.۲ ميليون انگليسي كه به اينترنت دسترسي ندارند، ۳۸ درصد بيكار هستند. در آمريكا حدود ۷۷ درصد از جمعيت ۳۱۰.۲ ميليون نفري اين كشور در سال ۲۰۱۰ آنلاين بوده‌اند.
کد مطلب: 17293
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام