۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۲۰
رگولاتوری به اپراتور سوم پاسخ داد

فضاي فركانسي كشور پاك است

معاون رگولاتوري: مديريت طيف فركانس در ايران به عهده اين سازمان است و در مورد پاك بودن فضاي فركانسي كشور به اپراتورها اطمينان مي‌دهيم.
فضاي فركانسي كشور پاك است

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي(رگولاتوري) گفت: فضاي فركانسي كشور پاك و براي فعاليت اپراتور سوم تلفن همراه آماده است.

حسن رضواني روز دوشنبه با بيان اينكه تداخل مضر در فضاي فركانسي نداريم، افزود: شاهد اين ادعا ۴۰ آنتن BTS آزمايشي است كه هم اكنون ازسوي شركت تامين تلكام( اپراتور سوم تلفن همراه) نصب شده و بدون هيچگونه مشكلي كار مي‌كند.

چند روز پيش مدير عامل شركت تامين تلكام در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره زمان آغاز به كار اپراتور سوم تلفن همراه گفته بود كه شرط فعاليت اين اپراتور پاك بودن فضاي فركانسي در كشور است، در حالي كه فضاي فركانسي كشور پاك نيست و در همه شهرهاي كشور با تداخل فركانس مواجه هستيم.

رضواني ضمن رد اظهارات مديرعامل تامين تلكام، افزود :براساس شرح وظايف وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و اساسنامه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، مديريت طيف فركانس در جمهوري اسلامي ايران به عهده اين سازمان است و در مورد پاك بودن فضاي فركانسي كشور به اپراتورها اطمينان مي‌دهيم.

وي بااشاره به اينكه فضاي فركانسي كشور از منابع محدود و ثروت‌هاي ملي است كه نحوه استفاده از آن بايد به طوركامل قانونمند و منضبط باشد افزود: عدم رعايت اين قانونمندي و انضباط در بسياري از موارد مخل امنيت عمومي جامعه و در معرض خطر قراردادن جان هم‌ميهنان است. امروزه اكثر سيستم‌هاي ارتباطات راديويي به طور گسترده و براي مقاصد متعدد به كار مي‌رود و عدم رعايت مقررات و قوانين مربوطه مي‌تواند علاوه بر از بين بردن كارايي اين سيستم‌ها، پيامد‌هاي ناگواري به همراه داشته باشد.

رضواني جلوگيري از تخلفات در اين حوزه، چه از نظر عدم رعايت مفاد و شرايط بيان شده در مجوز توسط دارندگان پروانه استفاده از تجهيزات راديويي و چه از نظر به كارگيري تجهيزات راديويي غيرمجاز، استفاده غيرمجاز از فركانس را بسيار حائز اهميت دانست و گفت: جلوگيري از تخلفات در استفاده از طيف فركانس ضامن ارائه خدمات سالم و بدون تداخل در سرويس‌هاي مختلف از جمله تلفن همراه، پخش راديو و تلويزيون، هوانوردي، دريانوردي و غيره خواهد بود.
کد مطلب: 17174
نام شما
آدرس ايميل شما