۰
plusresetminus
شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۲۹

۲۰۱۰: سال آسیب‌پذیری‌ها

حملات هدفمند طی سال ۲۰۱۰ توسعه یافته‌اند که اوج آنها کرم استاکس‌نت بود و انتظار می‌رود موارد مشابه بیشتری از آن رخ بنمایند.
به گزارش موسسه دیده‌بان آی تی، روابط عمومی کسپرسکی در ایران، دیوید ام، نماینده شرکت کسپرسکی در جریان همایش IDC در دوبی، در سخنانی اظهار داشت: در سال ۲۰۱۰ شاهد برنامه‌های مخربی بودیم که به سطح کاملا جدیدی از کارایی رسیدند و به نظر می‌رسد شاهد تغییر عمده‌ای در انواع تبهکاری‌هایی هستیم که به حملات سایبری و روش‌هایشان به صورت کاملا هدفمند نظم می‌بخشند.

وی می‌افزاید: در هر صورت در سال ۲۰۱۱ انتظار تغییرات بزرگ‌تری می‌رود. همین‌طور تحولات عمده در ترکیب و ساخت سازمان دهنده‌ها و اهداف آنها. این تغییر و تحولات همراه با نوشتن بدافزارهایی خواهد بود که توسط «اسکریپت بازهای غیر متخصص» نوشته می‌شوند؛ کسانی که هدفشان در وهله نخست به رخ کشیدن توانایی‌‌های ویروس نویسی‌شان است؛ همان کسانی که تلاش می‌کنند پرچمدار عصر تبهکاری سایبر باشند.

به گزارش ایتنا دیوید ام در این خصوص می‌گوید:« هم اکنون ما با استفاده وسیع از گروه جدیدی از برنامه‌های جاسوس‌افزار مواجهیم که به راحتی «سرقت هر چیزی» را هدف قرار می‌دهند. تبهکاران سایبر هر اطلاعاتی را که بتوانند، درباره کاربران جمع‌آوری خواهند کرد و هر سند ذخیره شده در رایانه‌های آلوده شده را بررسی خواهند کرد.

جاسوسی صنعتی و دولتی فراگیرتر خواهد شد و البته تأکید کمتری بر حملات دقیق خواهد بود. با این همه، تبهکاران سایبر گستره بسیار گسترده‌تری از سازمان‌ها را مورد هدف قرار خواهند داد و دیگر فقط متوجه و متمرکز بر بانک‌های آنلاین و سامانه‌های پرداخت الکترونیک نخواهند بود.

وی ادامه می‌دهد:« هدف عمده بسیاری از ویروس نویسان جدید و مشتریان آنان، به دست آوردن پروفایل کامل یک فرد یا شرکت خواهد بود و البته، ساختن یک مجموعه فوری با جزئیات کارت‌های اعتباری سرقتی یا توزیع هرزنامه‌ها.»

تغییرات بالقوه ساختار جامعه مولفان بدافزارها، همچنین احتمال دارد اثری عمیق بر دورنمای تهدیدات IT در سال ۲۰۱۱ داشته باشد. ظهور کرم تکنولوژیک پیچیده استاکس نت در سال ۲۰۱۰ که کنترلرهای منطقی قابل برنامه ریزی دستگاه های صنعتی را مورد هجوم قرار داد، گواهی است بر موجودی زرادخانه مهاجمان و نیز زنگ هشداری بود برای صنعت امنیت IT.

از لحاظ افق کلی تهدیدات، طبق گزارش سه ماهه سوم آزمایشگاه‌های کسپرسکی، عربستان سعودی هنوز در ردیف ۱۰ کشور اولی است که کاربران بسیار مورد حمله آلودگی‌های توزیع شده از طریق اینترنت قرار می‌گیرند. همچنین نوع بدافزارهایی که رایانه‌ها را در خلیج فارس آلوده می‌کنند؛ به گفته متخصصان کسپرسکی، در راستای مشاهدات جهانی آزمایشگاه کسپرسکی می‌باشد.

درباره آزمايشگاه كسپرسكي
آزمايشگاه كسپرسكي ارائه كننده نرم‌افزارهاي امنيتي و حفاظت از سيستم‌ها در برابر تهديداتي همچون ويروس‌ها، جاسوس‌افزارها، بدافزارها، نفوذگران، كلاهبرداري‌ها و هرزنامه‌ها است. محصولات آزمايشگاه كسپرسكي داراي بالاترين نرخ حفاظت از سيستم‌ها و سريع‌ترين زمان نشان دادن عكس‌العمل در برابر تهديدات هستند.

اين محصولات براي كاربران خانگي، شركت‌هاي كوچك و متوسط، سازمان‌هاي بزرگ و كاربران موبايل ارائه مي‌گردند. فناوري حفاظتي كسپرسكي همچنين در بسياري از محصولات و خدمات شركت‌هاي امنيتي سراسر جهان به كار گرفته مي‌شود.

لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر با روابط عمومي در ايران تماس بگيريد. موسسه ديده‌بان آی‌تی، روابط عمومي كسپرسكي در ايران
تلفن: ۸۸۷۴۹۴۱۰ الی ۱۴ – فكس: ۸۸۷۴۹۴۱۵ - همراه: ۰۹۱۹۵۱۵۱۱۶۵
پست الكترونيك: kaspersky@didehban.com
کد مطلب: 17122
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام