۰
plusresetminus
جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۲۹
جزئيات همكاري دو بازيگر بزرگ دنياي نرم‌افزار و موبايل

همكاري مايكروسافت و نوكيا براي عرضه اكوسيستم جهاني موبايل

ايتنا - دو شرکت نوکیا و مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای ترکیب توانایی‌ها و داشته‌های خود جهت تولید محصولات موبایل نو آورانه در یک مقیاس جدید هستند.
استيو بالمر مدير مايكروسافت و استيون ايلاپ مدير نوكيا
استيو بالمر مدير مايكروسافت و استيون ايلاپ مدير نوكيا

امروز نوکیا و مایکروسافت برنامه‌های وسیع استراتژیک خود را با همکاری‌های مشترک و با به‌کار‌بردن قدرت و تجربیات خود، جهت خلق یک اکوسیستم جدید جهانی موبایل اعلام کردند.

به گزارش ایتنا نوکیا و مایکروسافت قصد دارند که به‌طور مشترک محصولات و سرویس‌های موبایلی که رهبر بازار باشند را خلق کنند؛ به طریقی که به مصرف‌کنندگان، اپراتورها و برنامه‌نویسان حق انتخاب و فرصت‌های غیر‌قابل رقابتی را ارائه دهند.

از آنجا که هر شرکت بر روی توانایی‌های خود متمرکز خواهد بود، ترکیب این قابلیت‎ها فرصت بی‌سابقه‌ای برای حضور سریع در بازار به وجود خواهد آورد.
به علاوه نوکیا و مایکروسافت قصد دارند که با همکاری مشترک و ترکیب داشته‌ها و توانایی‌های خود، سرویس‌های کاملا جدیدی در کنار گسترش محصولات و سرویس‌های فعلی به بازارهای جدید ارائه دهند.
این همکاری موارد زیر را شامل خواهند بود:
• نوکیا، ویندوزفون را به عنوان استراتژی اصلی اسمارت‌فون‌های خود انتخاب می‌کند که باعث نوآوری‌های جدید در بسترهایی مانند تصویربرداری که نوکیا هم‌اکنون در آن رهبر بازار است، خواهد شد.
• نوکیا به پیشرفت آینده ویندوزفون کمک می‌کند. نوکیا تجربیات خود در زمینه طراحی سخت‌افزار و حمایت از زبان‌های مختلف را در اختیار خواهد گذاشت و کمک می‌کند که ویندوزفون به محدوده بزرگ‌تری از قیمت‌ها، طبقه‌بندی‌های بازار و گستره جغرافیایی بزرگتری دست‌پیدا کند.
• نوکیا و مایکروسافت با همکاری بسیار نزدیک خود در نوآوری‌های مشترک بازاریابی در یک نقشه راه مشترک جهت تکامل آینده محصولات موبایل ادامه خواهند داد.
• بینگ (Bing) به عنوان سرویس جست‌وجوی اصلی نوکیا در بین کلیه گوشی‌ها و سرویس‌های نوکیا استفاده خواهد شد که به مشتری‌ها امکان دسترسی به قابلیت‌های نسل بعدی بینگ را خواهد داد. adCenter مایکروسافت خدمات تبلیغاتی خود را در اختیار سرویس‌ها و خدمات و محصولات نوکیا قرار خواهد داد.
• نقشه‌های نوکیا به عنوان سرویس اصلی نقشه‌های مایکروسافت انتخاب می‌شود. برای مثال، نقشه‌ها با موتور جست‌وجوی بینگ مایکروسافت و همچنین پلتفرم تبلیغاتی adCenter به‌طور مشترک یک تجربه محلی بی‌نظیر در جست‌وجو و تبلیغات را عرضه می‌کنند.
• نوکیا با قراردادهای وسیع پرداخت از طریق اپراتورهای خود امکان خرید سرویس‌های «نوکیا ویندوزفون» را به مشتریان در کشورهایی که میزان استفاده از کارت‌های اعتباری پایین است را می‌دهد.
• ابزارهای برنامه‌نویسی مایکروسافت در جهت خلق برنامه‌های کاربردی برای اجرا روی گوشی‌های نوکیا ویندوزفون به کار خواهند رفت که به برنامه‌نویسان امکان رقابت آسان در گستره اکوسیستم جهانی موبایل را می‌دهد.
• بازار مجازی محتوا و برنامه‌های کاربردی نوکیا با بازار مجازی مایکروسافت در جهت عرضه تجربیات جذاب برای مصرف‌کنندگان ترکیب خواهند شد.

استيون الوپ ئیس ارشد اجرایی و مرد اول نوکیا در این کنفرانس خبری در لندن گفت: «امروز برنامه‌نویسان، اپراتورها و کاربران به دنبال محصولات موبایل جذابی هستند که نه تنها شامل سخت‌افزار بلکه شامل نرم‌افزار، خدمات و برنامه‌های کاربردی در جهت یک تجربه عالی باشند.»
او در ادامه گفت: «نوکیا و مایکروسافت با ترکیب نقاط قوت خود به دنبال عرضه یک اکوسیستم جهانی در اندازه‌های غیر‌قابل رقابت هستند.»

استیون بالمر رئیس ارشد مایکروسافت در این باره گفت: «من در مورد این همکاری مشترک با نوکیا بسیار خوشحالم، اکوسیستم‌ها زمانی پیشرفت می‌کنند که به سرعت، نوآوری و مقیاس بزرگ مجهز شوند.
همکاری مشترکی که امروز اعلام شد مقیاس باورنکردنی و تجربه وسیع در نوآوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و قابلیت اثبات شده را به میدان خواهد آورد.»
کد مطلب: 16949
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام