۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۲۸

چهار ماهواره ایرانی در نوبت پرتاب

سعید سهراب پور رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف با تشریح دستاوردهای علمی ایران در حوزه علم و صنعت گفت: چهار ماهواره در سازمان فضایی یا دانشگاه‌ها ساخته شده که برخی آماده پرتاب هستند. قرار است اوایل سال ۹۰ یکی از این ماهواره‌ها پرتاب شوند.
چهار ماهواره ایرانی در نوبت پرتاب
سعید سهراب پور در آستانه سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درباره دستاوردهای علمی دانشگاه‌ها گفت: در حال حاضر سه دانشگاه صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و علم و صنعت ایران در حال کار بر روی ماهواره هستند و ماهواره‌های محصول این سه دانشگاه سال آینده پرتاب می‌شوند.

وی گفت: ماهواره دانشگاه صنعتی شریف پیشرفت خیلی خوبی دارد و احتمال می رود سال آینده آماده پرتاب شود.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان افزود: ماهواره‌ای نیز چند سال پیش در کشور ساخته شد و قرار بود آن را پرتاب کنند اما به دلیل تحریم موفق به پرتاب آن نشدیم. اما هم اکنون کشور در تکنولوژی ماهواره‌بر به توانایی بسیار بالایی دست یافته است.

وی ادامه داد: همین روزها یکی از این ماهواره‌های ساخت کشور پرتاب می‌شوند. ماهواره‌ای که چندی پیش پرتاب شد سه یا چهار ماه بیشتر بالا نبود اما این ماهواره‌هایی که یکی از آنها به زودی در قبل یا بعد از نوروز ۹۰ پرتاب می‌شود در حد ۵/۱ تا ۲ سال بالا می‌ماند و عکس و اطلاعات ارسال می‌کند. ماهواره‌های جدیدمان هر چند کوچک هستند اما قابلیت ارسال اطلاعات و عکسبرداری و ارسال آنها را دارند.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: مسئله مهم کشور در زمینه ماهواره این بود که نمی‌توانستیم آن را پرتاب کنیم. امیدواریم به زودی و در روزی که ممکن است قبل از نوروز 90 یا پس از آن باشد این ماهواره را پرتاب کنیم.

سهراب پور در توضیح بیشتر درباره جزئیات این ماهواره‌ها گفت: چهار ماهواره در سازمان فضایی یا دانشگاه‌ها ساخته شده که برخی آماده پرتاب هستند. قرار است اوایل سال ۹۰ یکی از این ماهواره‌ها پرتاب شوند.


کد مطلب: 16930
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام