۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۳۱

باگ امنیتی در آندروید 2.3

ايتنا - یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی نسبت به وجود آسیب‌پذیری امنیتی در سیستم عامل آندروید نسخه 2.3 (Gingerbread) هشدار داده است.
باگ امنیتی در آندروید 2.3
به گزارش ایتنا، این آسیب‌پذیری امنیتی به مهاجمان اجازه می‌دهد به اطلاعات شخصی کاربران این سیستم عامل دسترسی پیدا کنند. این باگ موجب می‌شود سایت‌های آلوده اینترنتی از اطلاعات ذخیره شده در حافظه ‌جانبی (MicroSD) دارندگان گوشی‌هایی که از این سیستم عامل استفاده می‌کنند اطلاعات بردارد. 

به طور طبیعی در حین این عملیات، سرعت دسترسی کاربر به اینترنت بسیار کند خواهد شد که این خود یکی از نشانه‌های نفوذ به محل اطلاعات شخصی کاربر است.

اطلاعاتی که می‌تواند از این طریق مورد آسیب قرار گیرد اطلاعاتی همچون پیام‌های صوتی، تصاویر، و آندسته از اطلاعات بانکی است که با برقراری ارتباط گوشی کاربر با سرور بانک مربوطه بر روی گوشی ثبت شده‌اند.

در نسخه‌های قبلی آندروید هم باگ امنیتی مشاهده شده بود که گوگل سعی در رفع آنها نموده بود. اما این بار، باگ امنیتی خود را در نسخه ۲.۳ از سیستم عامل آندروید نشان می‌دهد.

به کاربرانی که سیستم عامل آندروید نسخه ۲.۳ دارند توصیه می‌شود کارت حافظه جانبی گوشی خود را خارج کنند و امکان JavaScript گوشی خود را نیز غیر فعال نمایند و فعلا با استفاده از گوشی خود عملیات بانکداری انجام ندهند.
کد مطلب: 16777
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام