۰
plusresetminus
شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۴

فراخوان ثبت نام جهت حضور در بزرگ‌ترین رویداد تجاری فناوری اطلاعات

ايتنا - سومین هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA ICT Week ۲۰۱۱) در فروردین ماه ۱۳۹۰ با مشارکت وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های اصلی IT منطقه، اعضای کلیدی بخش خصوصی و عمومی ICT و جامعه IT توسط اتحادیه فناوری اطلاعات عرب (اجمع) و با مشارکت اتحادیه جهانی فناوری اطلاعات (WITSA)، کمیسیون اقتصادی و اجتماعی غرب آسیا سازمان ملل (UN ESCWA)، United Nations Global Alliance for ICT and Development (UN-GAID) و اتحادیه کامپیوتر سوریه در دمشق برگزار می‌گردد.

به گزارش ایتنا به نقل از روابط عمومي سازمان نظام صنفي كشور،هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات خاورمیانه در برگیرنده چندین رویداد هم‌زمان به شرح زیر می‌باشد:

۱) نشست‌ها و ملاقات‌های تجاری اتحادیه جهانی فناوری اطلاعات (WITSA Trade Mission)

۲) کارگاه‌های Business Matching: جلسات معارفه متقابل شرکت‌های دارای محصولات ICT در منطقه

۳) نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات شام (Sham ICT Expo)

۴) کنفرانس‌های تخصصی در خصوص فرصت‌ها و چالش‌های صنعت ICT در منطقه با مشارکت اشخاص سرشناس حوزه فناوری اطلاعات

۵) مراسم اعطای جوایز چیپ طلایی به برترین‌های تحول و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه

۶) کارگاه‌های تخصصی ICT

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نظر دارد در راستای اهداف از پیش تعیین شده خود در زمینه افزایش تعاملات بین‌المللی و ایجاد فرصت‌های تجاری فرامرزی برای اعضاء، در قالب هیأتی تجاری در این رویداد حضور یابد.

در همین راستا از کلیه شرکت‌های خصوصی و سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و عمومی دارای مخاطب در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دعوت به عمل می‌آید، حداکثر تا تاریخ دوشنبه ۱۱ بهمن ماه ۸۹ با دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تماس حاصل فرمایند.

شایان ذکر است ظرفیت در نظر گرفته شده برای شرکت‌های خصوصی جهت حضور در جلسات تجاری و نمایشگاه محدود می‌باشد و شرکت‌های علاقه‌مند می‌بایست جهت معرفی توانمندی‌های خود، محتوای اطلاعاتی مناسب شامل اسلایدهای معرفی (در قالب PowerPoint Presentation به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه) و بروشور و... به زبان انگلیسی تهیه نمایند

معرفی رویداد:

هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات خاورمیانه و شمال آفریقا ۲۰۱۱، رویدادی تجاری تخصصی است که با هدف فراهم آوردن بستر آشنایی و ارتباط میان گروه‌های مختلف مرتبط با ICT در منطقه برگزار می‌گردد. پس از برگزاری دوره‌های قبلی این رویداد در بیروت (۲۰۰۸) و بحرین (۲۰۱۰) و استقبال فوق‌العاده از آن‌ها، برای اولین بار این رویداد با مشارکت اتحادیه جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات (WITSA) و با تمرکز بر نگاه جهانی به بازار ICT منطقه و پتانسیل‌های اقتصادی آن از پنجم تا نهم فروردین ماه ۱۳۹۰ (۲۵-۲۹ مارس ۲۰۱۱) در شهر دمشق برگزار خواهد گردید. پیش بینی می‌شود بیش از ۷۰۰۰۰ نفر در بخشهای مختلف و متنوع این رویداد مشارکت نمایند. هفته ICT خاورمیانه همچنین شاهد حضور پررنگ بخش‌های دولتی مرتبط با ICT در منطقه نیز خواهد بود که فرصتی مناسب برای نمایش توان شرکت‌های خصوصی منطقه می‌باشد.

این رویداد در مرکز همایش‌های UMAYYAD و هتل Ebla Cham Palace (بزرگ‌ترین هتل ۵ ستاره سوریه) برگزار می‌گردد و شامل برنامه‌های زیر می‌باشد:

۱. کارگاه‌های Business Matching: جلسات معارفه متقابل شرکت‌های دارای محصولات ICT در منطقه. در این جلسات حداکثر ۳۲ شرکت مطرح ICT خاورمیانه می‌توانند هر یک به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه به معرفی اجمالی دستاوردهای خود بپردازند. در طول این معرفی، شرکت‌های علاقه‌مند به همکاری، با یافتن طرف تجاری مناسب، قادر به برقراری ارتباط و برگزاری جلسات و مذاکرات تجاری با شرکت‌های مورد نظر خواهند بود.

۲. نشست تجاری اتحادیه جهانی فناوری اطلاعات (WITSA Trade Mission): ارائه الگوهای بازار فرامرزی و فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری ICT در منطقه

۳. نمایشگاه شام (SHAM EXPO): نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت ICT با بیش از ۵۰۰۰۰ مخاطب

۴. مراسم اعطای جوایز چیپ طلایی (Arab Golden Chip Awards) در زمینه‌های:

۴.۱. بهترین نرم افزار / راهکار موبایل

۴.۲. بهترین نرم افزار / راهکار رسانه اجتماعی و WEB ۲.۰

۴.۳. بهترین نرم افزار / راهکار مکان محور / GIS

۴.۴. بهترین پروژه نوآورانه ICT

۴.۵. بهترین محصول سخت افزاری

۴.۶. بهترین محصول محتوایی

۵. کنفرانس ICT خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA ICT Conference): با شرکت اشخاص کلیدی صنعت ICT با هدف بررسی چالش‌ها و فرصت‌های این صنعت در منطقه با عناوین:

۵.۱. سلامت در عصر دیجیتال

۵.۲. چگونه بهترین زیرساخت دیجیتال را با هزینه مناسب فراهم آوریم؟

۵.۳. آموزش و ظرفیت‌ها

۵.۴. امنیت زیرساخت و داده

۵.۵. دولت بهتر و کم هزینه‌تر

۵.۶. فرصت‌های شغلی، نیروی انسانی و مهارت‌ها

۵.۷. رشد سبز

۵.۸. پول: دسترسی به منابع مالی و سرمایه

۶. پاویون های ملی و گروهی MENA ICT WEEK: فضای نمایشگاهی جهت سازمان‌ها و شرکت‌های فناوری اطلاعات

۷. برگزاری جلسات مهم و کلیدی جهانی و منطقه‌ای: شامل میزگرد منطقه‌ای ICT، جلسات G۲۰ ICT، جلسات سالانه اجمع

۸. برنامه‌های جانبی: شامل برنامه‌های تفریحی بازدید از جاذبه‌های تاریخی و... برای هیأت‌های تجاری شرکت کننده

برای اطلاعات بیشتر در خصوص این رویداد می‌توانید به پایگاه اینترنتی www.menaictweek.org مراجعه فرمایید.

واحد امور بین‌الملل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور

کد مطلب: 16750
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام