۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۱۳

رویکرد اصلی دومین همایش تلفیق بین علم و عمل

ايتنا -دومین همایش خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات با رویکرد تلفیق بین دانش و دانشگاهیان و تلاش و همت مسوولان این پروژه ملی (ICT روستایی ) می تواند به اهداف اعلامیه اصول جامعه اطلاعاتی دست یابد .

به گزارش ایتنا به نقل از ستاد خبری دومین همایش خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات در روستا ، دکتر شاه حسینی ،رییس کمیته علمی همایش با بیان این مطلب افزود : آموزش مسوولان دفاترICTروستایی یکی از موارد مورد توجه مدیران این پروژه ملی است .

وی افزود : مسوولیت پذیری ، پاسخگویی مناسب، فعال بودن از ویژ گی های دفاترICT روستایی موفق است که باید توجه ویژه به آن داشت تا روستاییان را قادر سازد در بازار و تجارت فعال باشند .

رییس علمی دومین همایش خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات در روستا افزود : بهره برداري موثرتر و ارائه خدمات الکترونيکي در اين دفاتر از دیگر نکات مورد توجه مسئوولان و مديران اين طرح عظيم ملي است. به همين دليل در سال ۱۳۸۸ به منظور ايجاد زمينه همکاري انديشمندان و صاحبنظران در اجراي هرچه بهتر طرح، اولين نخستین همايش خدمات فناوري اطلاعات و ارتباطات در روستا به صورت موفق برگزار شد و به دنبال آن ، دومین همایش نیز ،۲۸ و ۲۹ دی ماه برگزار می شود .

دکتر شاه حسینی افزود ، از برجسته ترين ويژگي هاي این همایش، دعوت از اعضاي هيات علمي ۹ دانشگاه و مراکز تحقيقاتي و انجمن علمي براي همکاري در کميته علمي همايش و برگزاري جلسات مستمر کميته علمي در جهت ارتقای همايش است. در اين جلسات علاوه بر بررسي مقالات، زمينه هاي علمي مورد نياز طرح ICT روستائي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

وی افزود : در این همایش،سه ميزگرد با موضوعات برنامه ریزی راهبردی و تجارت جهانی ، پیشخوان دولت و توسعه کاربرد ها و تجارت الکترونیکی و کسب و کار در روستا براي بررسي چالشهاي موجود با حضور مسئوولان دستگاه هاي اجرائي و متخصصان برگزار خواهد شد. همچنين نمايشگاهی در حاشیه همايش برگزار مي شود که اميد است ارتباط مناسبي بين شركت كنندگان (كه از مسئوولين دستگاه هاي اجرائي و برنامه ريزان استانها و صنايع بزرگ كشور مي باشند) و توليدكنندگان و شرکتهاي مرتبط با طرح ایجاد کند.

رییس علمی دومین همایش خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات در روستا، با اشاره به اینکه ، دبيرخانه دائمي همایش و فعاليت مستمر آن در آينده، ميتواند چهارچوبي براي تحقيقات و پژوهش هاي علمي در اين حوزه باشدتاکید کرد این دبیر خانه پس از پیایان برگزاری همایش نیز پی گیر خواهد بود تا با ارتباط با مراکز دانشگاهی اهداف همایش را محقق سازد .

کد مطلب: 16604
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام