۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۸
AMD/ATI ۶۹۰۰ SERIES

پیشرفته‌ترین کارت‌گرافیک AMD توسط اسوس در ايران

ايتنا - شرکت اسوس به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در ارائه فناوري‌ پيشرفته، سري جدید HD۶۹۰۰ شرکت AMD/ATI را معرفی کرد.
پیشرفته‌ترین کارت‌گرافیک AMD توسط اسوس در ايران
به گزارش ایتنا،دو کارت‌گرافيک HD۶۹۷۰ و HD۶۹۵۰ جدیدترین کارت‌های ‌گرافيک AMD است که پردازنده‌گرافيکي Cayman اين شرکت که نسبت به نسخه قبل خود دچار تغييراتي شده است، استفاده مي‌کند. 

پردازنده‌گرافيکيHD۶۹۷۰ و HD۶۹۵۰ به ترتيب در فرکانس‌هاي ۸۹۰ و۸۱۰ مگاهرتز فعاليت مي‌کند که در مقايسه با فرکانس مرجع کمي تغيير کرده است که اين موضوع باعث افزايش کارايي آن در کاربرد‌هاي مختلف مي‌شود.

hd6970


اما یکی از نکات بسیار جالب در مورد این دو کارت فرکانس کاری حافظه گرافیکی آن‌ها است که تاکنون در محصول ديگري وجود نداشته است. 

بر‌اساس اطلاعات ارائه شده حافظه کارت‌گرافيک HD۶۹۷۰ در فرکانس ۵.۵ گيگاهرتز و کارت‌گرافيک HD۶۹۵۰ در فرکانس ۵ گيگاهرتز فعاليت مي‌کند. 

همچنین هر دو کارت‌گرافيک دارای دو گيگابايت حافظه‌گرافیکی از نوع GDDR۵ هستند. 
اما یکی از نکات جالب در مورد این کارت‌هاي ‌گرافيک قابلیت اورکلاکينگ بالای آن است که اين موضوع توسط نرم‌افزار اختصاصی و پیشرفته اسوس با نام Voltage Tweak امکان‌پذير خواهد بود. این بدان معنی است که همه کاربران مانند کاربران کم تجربه و نیز کاربران حرفه به راحتی می‌توانند توسط این نرم‌افزار و بدون کمترين مشکلي به اورکلاک بپردازند. اما این کارت‌های‌گرافيک برخلاف برد مرجع از سیستم خنک‌کننده بهتری بهره می‌برند. 

در بدنه سیستم خنک‌کننده برد‌های مرجع از پلاستیک استفاده شده است در صورتی که در بدنه خنک‌کننده این دو کارت‌گرافيک از فلز آلومینیوم استفاده شده است. به واسطه این موضوع دفع حرارت نسبت به برد مرجع بسیار بهتر صورت می‌پذیرد و در نهایت این دو کارت‌گرافيک نسبت به برد مرجع خنک‌تر هستند.
همچنین این موضوع باعث پایداری بهتر کارت، افزایش کارایی و همچنین عمر طولانی‌تر این دو کارت‌گرافيک و نیز افزایش توانایی اورکلاکینگ خواهد شد.
 

asus


AMD Eyefinity
به واسط این فناوري کاربران قادر خواهند بود تا یک تصویر را در شش مانیتور مشاهده کنند. به طور مثال کاربران با در اختیار داشتن شش مانیتور با دقت تصویر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پيکسل قادر خواهند بود تا با فناوري Eyefinity از یک تصویر واحد با دقت تصویر۲۵۶۰×۵۷۶۰ پيکسل بهره ببرند!!! 
به طور یقین انجام بازی‌های کامپیوتری و همچنین مشاهده فایل‌های بسیار با کیفیت در چنین دقت تصویري لذت بسیار زیادی دارد.
 
AMD HD۳D
 فناوری انحصاری AMD که کاربران را قادر می‌سازد تا فیلم‌های سه‌بعدی را به راحتي و با بهترين کيفيت مشاهده کنند. همچنین بازی‌خور‌ها قادر خواهند بود تا به واسطه این فناوری بازی‌های کامپیوتری را در حالت سه‌بعدی و بسیار با کیفیت تجربه کنند.

AMD EyeSpeed
این فناوری به پردازش هرچه سریعتر فایل‌های ویدویی بسیار با کیفیت کمک می‌کند. همچنین کاربران به واسطه این فناوری می‌توانند محتوای با کیفیت Blu-Ray را به صورت بلادرنگ و بدون کمترین میزان تأخیر وکاهش کیفیت مشاهده کنند. 

HD6950



از دیگر مشخصات این کارت‌ها می‌تواند به وجود ۵ خروجی تصویر شامل دو رابط DVI-I و DVI-D، یک خروجی HDMI و ۲ خروجی Mini DisplayPort اشاره کرد. هر دو کارت‌گرافيک مجهز به یک کانکتور ۶ پین هستند.
کد مطلب: 16432
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام