۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۵۳

5 سال زندان در انتظار مردي كه از طريق ايميل به خيانت همسرش پي برد

لئون واكر از شهروندان شهر راچستر هيلز آمريكا كه از طريق مطالعه ايميل هاي همسرش به خيانت وي پي برده بود، به ۵ سال زندان محكوم شد.

 اين شهروند ۳۳ ساله زماني كه كلارا واكر همسرش در منزل نبود با استفاده از لپ تاپي كه به طور مشترك از آن استفاده مي كردند وارد حساب كاربري ايميل همسرش كلارا واكر شده و ايميل هاي او را مطالعه مي كرد.

وي كه كلمه عبور همسرش را مي دانست وارد حساب جيميل وي شده و از رابطه پنهاني او با مرد ديگري مطلع شده بود. واكر به حكم صادر شده اعتراض كرده و قرار است دادگاه تجديدنظر در تاريخ ۷ فوريه برگزار شود.

وي زماني كه از خيانت همسرش مطلع شد از او درخواست طلاق كرد، اما با اين درخواست مخالفت شد و از همين جا بود كه دسترسي غيرقانوني اين مرد به حساب جيميل همسرش افشا شد.

اين اولين بار است كه در آمريكا به علت دسترسي غيرقانوني يك شهروند به حساب ايميل شهروند ديگري چنين حكم زندان سنگيني صادر مي شود. برخي كارشناسان حقوقي اين حكم را غيرعادلانه دانسته و افزوده اند براي آن معيار حقوقي مشخص و دقيقي وجود ندارد.

جالب آنكه امروزه در آمريكا در ۴۵ درصد از پرونده هاي طلاق به مكاتبات انجام شده در ايميل ها و شبكه هاي اجتماعي مانند فيس بوك به عنوان سند و مدرك استناد مي شود.
کد مطلب: 16277
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام