مشترکان موافق ايجاد بانک اطلاعاتي تلفن همراه نيستند
به گزارش ايرن، داود زارعيان با تاکيد بر اينکه ثبت شمارههاي اختصاصي مشترکان تلفن همراه در بانک اطلاعاتي مشابه 118 در هيچ جاي دنيا مرسوم نيست، اظهار داشت: با توجه به نظرسنجيهاي انجام شده از مشترکان اپراتور اول، 118 تلفن همراه کاربردي نخواهد داشت چرا که مشترکان حاضر نيستند شماره خود را در اختيار عموم قرار دهند.
وي پراکندگي مشترکان و جابجايي تلفن همراه را از ديگر مواردي عنوان کرد که برخلاف تلفن ثابت سبب شده تا هر کسي اين امکان را داشته باشد که تلفن ديگري را در اختيار گيرد و به همين جهت بانک اطلاعاتي براي اين مورد نميتواند آن طور که بايد پاسخگو باشد.
به اعتقاد زارعيان با ورود سيمکارتهاي اعتباري که بهاي کمي دارند پس از چند وقت مشترک سيمکارت خود را تعويض کرده و شماره خود را تغيير ميدهد. اين کار در ديگر کشورهاي جهان نيز مرسوم است به همين لحاظ بانک هاي اطلاعاتي موبايل مانند 118 تاکنون ايجاد نشده است.
بانک اطلاعاتي تلفن همراه، مانند بانک اطلاعاتي تلفن ثابت (118)بوده و امکان دسترسي و دريافت شماره موبايل افراد حقوقي و حقيقي و موسسات را فراهم مي کند.
هم اکنون مشترکان تنها ميتوانند براي راهنمايي و دريافت پاسخ سئوالات خود از طريق تماس با شماره 09990 اقدام کنند.