۰
plusresetminus
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۸
عکس روز ناسا

فرود SLIM روی سطح ماه

ایتنا - فرودگر اصلی با نام مستعار Moon Sniper به معنی تک تیرانداز ماه، در تصویر برگزیده گرفته شده توسط مریخ نورد کوچکتر دیده می شود. بررسی تصویر نشان می‌دهد که رانشگرهای Moon Sniper رو به بالا هستند، به این معنی که فرودگر از پیکربندی فرود خود وارونه و از پیکربندی فرود مورد نظر خود در سمت خود قرار دارد.
فرود SLIM روی سطح ماه
فرودگرهای جدید روی ماه هستند. نزدیک به دو هفته پیش، فرودگر هوشمند ژاپنی برای بررسی ماه (SLIM) درست پیش از اینکه کاوشگر اصلی خودش روی سطح ماه فرود بیاید، دو مریخ‌نورد را پرتاب کرد. مریخ‌نورد بزرگتر می‌تواند مانند قورباغه جست و خیز کند، در حالی که مریخ‌نورد کوچکتر به اندازه یک توپ بیسبال است و می‌تواند پس از جدا کردن خود حرکت کند.

فرودگر اصلی با نام مستعار Moon Sniper به معنی تک تیرانداز ماه، در تصویر برگزیده گرفته شده توسط مریخ نورد کوچکتر دیده می شود. بررسی تصویر نشان می‌دهد که رانشگرهای Moon Sniper رو به بالا هستند، به این معنی که فرودگر از پیکربندی فرود خود وارونه و از پیکربندی فرود مورد نظر خود در سمت خود قرار دارد.

یکی از نتایجی که می‌توان گرفت، این است که پانل‌های خورشیدی Moon Sniper در جهت مورد انتظار قرار ندارند، به طوری که نیرو دادن به فرودگر باید محدود و سازگار شود. گفتنی است با اینکه فرودگر SLIM قبلاً امتحان خود را خوب پس داده است، اما مأموریت اصلی آن اما برای مقاومت در برابر شب قمری طراحی نشده است.
 
کد مطلب: 76971
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام