۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۶

سازمان برای الکامپ دنبال سازش است

ایتنا - حیدری: سازمان نظام صنفی به‌عنوان مجری الکامپ، قانونا می‌تواند مجریان بی‌قاعده‌ای که شائبه تبانی به همراه دارند را نپذیرد.
حیدری - مدیر مجتمع پایتخت
حیدری - مدیر مجتمع پایتخت


در شرایطی که کمتر از سه ماه به تاریخ الکامپ هفدهم باقی مانده، بخش عمده‌ای از صنف رایانه‌ معتقدند که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در حال حاضر بهترین گزینه برای اجرای این نمایشگاه است.

آقای مهدی حیدری، شما به عنوان رییس کمیسیون فروشگاه‌های سازمان، فکر می‌کنید چرا این تشکل صنفی می‌تواند همچنان برگزارکننده بهتری برای الکامپ باشد؟

قطعاً نگاهی به کارنامه سازمان در برگزاری موفق الکامپ شانزدهم می‌تواند پاسخ کاملی به این پرسش باشد. سال گذشته درحالی‌که برگزارکننده قبلی الکامپ تصور می‌کرد با وجود رکود شدید بازار و شدت یافتن تحریم‌ها، شرکت‌ها به این نمایشگاه نخواهند آمد اما سازمان اثبات کرد که از طریق هم‌اندیشی و با تکیه بر دغدغه‌ها و ارتباطات صنفی خود می‌تواند حتی در شرایط سخت بازار، الکامپ را با حضور انبوه شرکت‌ها برگزار کند.

آیا سازمان امسال می‌تواند برای هزینه ارزی ریالی حضور در الکامپ چاره اندیشی کند؟

این انتقادی نیست که به سازمان نظام صنفی وارد باشد بلکه به سیاست‌های نادرست شرکت سهامی‌ نمایشگاه‌‌ها بازمی‌گردد.

درخصوص انتخاب یک شرکت مجری از سوی سازمان توسعه تجارت، سازمان نظام صنفی چه رویکرد قانونی می‌تواند اتخاذ کند؟

سازمان نظام صنفی به‌عنوان مجری الکامپ، قانونا می‌تواند مجریان بی‌قاعده‌ای که شائبه تبانی به همراه دارند را نپذیرد؛ چرا که در مستنداتش فهرست شرکت‌های بسیاری در صورت نیاز موجود است.

پیش‌بینی می‌کنید اعتراض سازمان در خصوص تعویض تاریخ برگزاری الکامپ از ایام محرم به روزهای عادی به نتیجه برسد؟

تعجب می‌کنم؛ چرا باید شرکت سهامی‌نمایشگاه‌ها در کشوری همچون ایران که مهد کشورهای اسلامی‌ است اصرار داشته باشد نمایشگاه پرهیاهویی همچون الکامپ در میانه ایام تاسوعا و عاشورا برگزار شود. قطعاً آن‌ها می‌خواهند با اعمال چنین تصمیم‌گیری‌های شخصی، سازمان نظام صنفی را در تنگنا بگذارند تا اجرای الکامپ را‌‌ رها کند.
کد مطلب: 19605
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام