۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۰۳

استفاده از توان بخش خصوصی برای توسعه فناوری اطلاعات

ايتنا - در تلاش هستیم تا با استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی، توسعه فناوری اطلاعات را در کشور سرعت داده و اهداف برنامه پنجم توسعه را محقق کنیم.
استفاده از توان بخش خصوصی برای توسعه فناوری اطلاعات

مهندس علی حکیم جوادی، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: در راستای اهداف مشخص شده برای سازمان فناوری اطلاعات، استانداردها و پروتکل‌های این حوزه را تدوین و به منظور استفاده بخش خصوصی، در اختیار آنها قرار خواهیم داد. 

وی افزود: همچنین تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز در بخش‌های مختلف IT یکی دیگراز وظایفی است که بر عهده سازمان فناوری اطلاعات قرار داده شده تا با تأمین آن، زمینه فعالیت آسان تر بخش خصوصی در این عرصه را فراهم کند.
 
مهندس علی حکیم جوادی تصریح کرد: در همین راستا در تلاش هستیم تا با استفاده حداکثری از توان داخلی، از شرکت‌های بخش خصوصی و دانش بنیان برای اجرای پروژه‌های بزرگ حوزه فناوری اطلاعات استفاده کنیم.
وی ادامه داد: یکی از شاخص‌های چهارده گانه تعریف شده در برنامه پنجم، توسعه صادرات در این حوزه است که امیدواریم با همکاری بخش خصوصی، اهداف برنامه در این بخش محقق شود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان این مطلب که افزایش نقش IT در تولید ناخالص ملی یکی دیگر از شاخص‌های تعریف شده در برنامه پنجم می‌باشد، گفت: می‌بایست حوزه‌های جدید شناسایی شده و با استفاده از توان شرکت‌های داخلی نقش فناوری اطلاعات را در این حوزه افزایش دهیم.
وی با اشاره به طرح‌های جامع تعریف شده در بخش‌های مختلف حوزه فناوری اطلاعات تأکید کرد: در تلاش هستیم تا با یکپارچه سازی این طرح‌ها، پروه های بزرگ ملی احصاء شده و با استفاده حداکثری از فعالیت‌هایی که پیش از این صورت گرفته، از انجام کارهای تکراری و موازی جلوگیری کنیم.
کد مطلب: 16968
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام