۰
plusresetminus
يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۱

راهنمای استفاده از کورتانا، دستیار صوتی مایکروسافت

ایتنا - شاید بتوان از کورتانا به عنوان بهترین دستیار صوتی روی سیستم عاملهای دسکتاپ یاد کرد.
راهنمای استفاده از کورتانا، دستیار صوتی مایکروسافت

امرزوه دستیار هوشمند صوتی به یکی از ابزارهای پرکاربرد و همگانی در میان کاربران و به ویژه در گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است.

کورتانا دستیار صوتی هوشمند شرکت مایکروسافت برای سیستم عامل ویندوز 10 است که به وسیله آن میتوانید بدون تایپ و صرفا با فرمانهای صوتی به انجام کارهای خود بپردازید.

جای کورتانا (Cortana) در Taskbar ویندوز شما خواهد بود و به صورت نوار جستجویی که می‌توانید در آن مستقیماً عبارتی را جستجو کنید(فقط در حالتی که Taskbar شما در پایین صفحه باشد) و یا یک دکمه جستجو نمایش داده خواهد شد.
شما میتوانید بین این دو حالت یکی را انتخاب کنید؛ برای این کار میتوان با کلیک راست کردن در فضای خالی تسک بار و رفتن روی گزینه جستجو و سپس انتخاب گزینه Search و سپس گزینه “Show Search icon” و یا “Show Search box” از بین این دو حالت به گزینه مورد نظرتان برسید.
البته میتوانید با انتخاب گزینه “Hidden” به کل آن را مخفی کنید و در این حالت با فشرده دکمه های Win+S و یا تایپ کردن نام “Cortana” در منوی استارت به آن دسترسی پیدا کنید.

در باره کورتانا
مایکروسافت سعی کرده که دستیار صوتی خود را با کاربران خود بسیار صمیمی کند و به همین خاطر در مرتبه اولی که بخواهید از آن استفاده کنید، نام شما را خواهد پرسید.
در مرحله بعد محل زندگی شما پرسیده خواهد شد، از این اطلاعات برای نشان دادن نتایج جستجوی مناسبتر به کار میرود ولی اگر چندان تمایل به اعلام این مورد ندارید هم میتوانید جست و جو بر اساس موقعیت مکانی را غیر فعال کنید.
 
کورتانا

علاوه بر جستجو در مورد مسائل و مطالبی که در ذهن دارید، با نوشتن عبارات مرتبط با خود نرم افزار و یا سیستم عامل هم می‌توانید به این منابع و یا مشخصات دسترسی پیدا کنید.
برای مثال در همین قسمت جستجو میتوانید تایپ کنید “Cortana Setting”؛ در این حالت اولین گزینهای که به شما نشان داده میشود “Cortana & Search Settings” خواهد بود که با کلیک کردن روی آن، گزینههای مختلف تنظیمی نمایش داده خواهند شد که گزینه اول، فعال‌ساز فعالیتها و نمایش پاپ‌آپ‌ها است و اگر از دست پیغامها و اعلانهای گاه و بیگاه خسته شدید میتوانید با off کردن این گزینه این اعلانها را غیر فعال کنید.
گزینه دوم این لیست هم در مورد عبارت معروف “Hey Cortana” است. اگر شما تنها کاربر کامپیوتر و یا نوت بوک و یا هر دستگاه ویندوزی که پیش رو دارید هستید و یا میخواهید که کورتانا با لحن و صدای شما بیشتر آشنا شده و فیدبک بهتری به فرامین شما داشته باشد، میتوانید با کلیک کردن روی عبارت “learn my voice” بستری را فراهم سازید تا با چند تست صوتی، میزان دقت را بالاتر ببرید.
البته برنامه جستجوی ویندوز میتواند با انجام مجموعهای از تستها شما را از عملکرد صحیح میکروفن دستگاهتان مطمئن سازد و پس از آن بیشتر یاد میگیرد که صدای شما چطور است تا وقتی آن را صدا بزنید راحتتر به شما پاسخ گوید و دیگر نیازی به تایپ کردن عبارت مورد نظرتان در قسمت Search Bar نداشته باشید.

ویژگی های دستیار صوتی کورتانا

زمانی که شما بر روی گزینه Search کلیک کنید صفحه مربوط به Cortana Home به نمایش در خواهد آمد که در واقع همان صفحه خانگی شما خواهد بود که اخبار، اطلاعات شخصی شده و یا مواردی که بیشتر مورد علاقه شما هستند را به نمایش خواهد گذاشت.

در قسمت Cortana Notebook میتوانید تنظیم کنید چه مواردی در Home و یا در نتایج جستجو نشان داده شود. در واقع در Notebook میتوانید ببینید که دستیار صوتی مایکروسافت از شما چه چیزهایی یاد گرفته است. اینکه معمولاً در اینترنت به دنبال جستجوی چه مواردی میگردید و یا اینکه ببینید کورتانا به چه گروه از اخباری که شما علاقه دارید آگاه است و البته بتوانید آنها را تغییر دهید.
در واقع این دستیار صوتی هم از شما یاد میگیرد و هم میتوانید علایق خود را در این قسمت برای آن تعریف کنید و آنگاه است که کمتر نیاز دارید تا به آن دستور دهید و میتوانید با پرسیدن یک سوال ساده مثل “What’s up Cortana”  از آن گروه اخباری که بیشتر به آن علاقه دارید آگاه شوید.

به صورت کلی در قسمت Notebook میتوانید علایق خود در مواردی مثل غذاها و دسرها، وقایع و نمایشگاهها، اطلاعات مالی، گردشگری، قرار ملاقات¬ها و یادآورها، فیلم و تلویزیون، موسیقی، اخبار، ورزش، مسافرت و آب و هوا را تعریف کنید.
در همه موارد بالا اطلاعات مورد نظر شما از دو منبع تهیه می شود که یکی از سراسر وب است و دیگری از سرویس های ویژه نرم افزارها (مثلاً برای غذاها از FourSquare).

کورتانا بهترین دستیار هوشمند صوتی
شاید بتوان از کورتانا به عنوان بهترین دستیار صوتی روی سیستم عاملهای دسکتاپ یاد کرد.
این دستیار صوتی رقبای سرسختی مانند سیری اپل دارد و لذا ارتقای سریع آن برای مایکروسافت اهمیت بالایی دارد.


      در این باره بیشتر بخوانید:
      - دستیار صوتی هوشمند را بهتر بشناسیم

 
کد مطلب: 52962
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام