۰
plusresetminus
شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۶

استخدام کارآموز شبکه و دلایل استخدام کارآموز چیست؟

ایتنا - در این مقاله قصد داریم به برخی باورهای غلط در مورد استخدام کارآموز شبکه که در میان فارغ‌التحصیلان رشته‌های کامپیوتری رایج شده است اشاره کنیم و تعریف درستی از جذب کارآموز شبکه به شما خوانندگان عزیز ارائه دهیم.
استخدام کارآموز شبکه و دلایل استخدام کارآموز چیست؟
به گزارش ایتنا به نقل از آریس تک، احتمالاً شما نیز با آگهی‌های استخدام کارآموز شبکه برخی شرکت‌های کامپیوتری برخورد کرده باشید و به آنها رزومه کاری خود را ارسال کرده باشید. در این مقاله قصد داریم به برخی باورهای غلط در مورد استخدام کارآموزی شبکه که در میان فارغ‌التحصیلان رشته‌های کامپیوتری رایج شده است اشاره کنیم و تعریف درستی از جذب کارآموز شبکه به شما خوانندگان عزیز ارائه دهیم.

باور غلط درباره استخدام کارآموز شبکه
بسیار دیده شده است که دانش آموختگان رشته‌های کامپیوتری، نه تنها در شرکت‌های شبکه استخدام نمی‌شوند، بلکه حتی آنها را به عنوان کارآموز شبکه استخدام نیز نمی‌کنند! طی تحقیقاتی که انجام شده است به این نتیجه رسیدیم که فارغ‌التحصیلان علوم کامپیوتر و مدیران شرکت‌های بزرگ کامپیوتری، دیدگاه و تعریف جداگانه‌ای نسبت به استخدام کارآموز شبکه دارند. دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی، شرکت‌های خدمات شبکه را فرصت و مکانی مناسب برای دانش اندوزی و یادگیری تصور می‌کنند و انتظار دارند از صفر تا صد مفاهیم تئوری و فنی امور شبکه‌های کامپیوتری را در شرکتی که در آن استخدام می‌شوند فرا بگیرند! در صورتی که فارغ التحصیلان می بایست مفاهیم تئوری و فنی را در دانشگاه، آکادمی های آموزشی و دوران کارورزی تحصیلات دانشگاهی فرا آموخته باشند.

مفهوم درست استخدام کارآموزی شبکه
اما مدیران شرکت‌ها، از استخدام کارآموز شبکه در مجموعه خود، تعبیر و تفسیر دیگری دارند. بسیاری از مدیران شرکت‌های معتبر ارائه دهنده خدمات شبکه، بر این باور هستند که استخدام کارآموز شبکه تنها موجب تجربه اندوزی و حرفه‌ای شدن افراد می‌شود و نباید کارآموزی شبکه در تهران را به عنوان فرصتی برای شروع یادگیری مهارت‌های فنی و عملی قلمداد کنند. در واقع مدیران این قبیل شرکت‌ها تمایلی ندارند به اینکه محل کسب و کارشان را تبدیل به یک آموزشگاه کنند و انرژی کارشناسان شرکت خود را صرف آموزش دادن به کارآموزان کنند.
 
استخدام کارآموز شبکه در شرکت های کامپیوتری - <a href='https://www.itna.ir' target='_blank'>ایتنا</a>

دلیل استخدام کارآموز شبکه در شرکت‎های معتبر
بر اساس توضیحاتی که تا اینجا خدمات شما خوانندگان گرامی ارائه دادیم، احتمالاً کمی متعجب شده‌اید و از خود پرسیده‌اید که دلیل استخدام کارآموزی شبکه در شرکت‌های خدمات کامپیوتری چیست؟ اگر مقاله شرایط استخدام در شرکت‌ های کامپیوتری را مطالعه کرده باشید، به این نتیجه رسیده‌اید که اغلب شرکت‌های بزرگ و معتبر در سیاست‌های تأمین نیروهای انسانی خود سعی در تخصص گرایی دارند و تمایل دارند افرادی را استخدام نمایند که تجربه بالایی در مهارت‌های فنی شبکه‌های کامپیوتری داشته باشند.

اما برخی مدیران ترجیح می‌دهند که این چنین افراد باتجربه‌ای را از کارآموزان شرکت خود تأمین کنند زیرا کارشناسانی که از طریق استخدام کارآموز شبکه پاره وقت جذب شرکت می‌شوند، در راستای اهداف و نیازهای شرکت تجربه کسب می‌کنند و آماده کار کردن هستند؛ که این امر بسیار خوشایند مدیران می‌باشد. به عبارتی بهتر، مدیران شرکت‌های کامپیوتری از طریق استخدام کارآموز شبکه سعی می‌کنند که فقط افراد با استعداد، باهوش ولی کم تجربه را جذب کنند و با فراهم سازی بسترهای لازم برای تجربه اندوزی و کسب مهارت‌های عملی، از کارآموزان خود یک متخصص باتجربه بسازند که در نهایت منجر به پیشرفت شرکت شوند.

این مقاله توسط واحد نیروی انسانی شرکت آریستک آماده شده است و خوانندگان عزیز می توانند دیگر مقالات استخدام در شرکت‌های کامپیوتری را در وبسایت این شرکت مطالعه نمایند. همچنین از علاقه مندان باهوش و با استعدادی که دانش بسیار بالایی در زمینه شبکه های کامپیوتری دارند دعوت می کنیم به وبسایت آریستک مراجعه کنند و درخواست استخدام کارآموز شبکه در تهران را ارسال نمایند.
کد مطلب: 51069
نام شما
آدرس ايميل شما