۰
plusresetminus
يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۶

نگاهی به هزینه های چاپ با چاپگر L200 اپسون

ایتنا - پرداخت هزینه اضافی برای تانک های جوهر و نصب غیر اصولی و غیر استاندارد آن به هد چاپگر (سیستم های CISS قدیمی)، کمپانی اپسون را واداشت تا به طراحی چاپگرهایی بپردازد که به طور مجتمع، دارای مخزن های پرظرفیت جوهر باشند. اپسون با حذف کارتریج های پر هزینه شروع کرد و در نهایت محصولات سری L خود را عرضه داشت.
نگاهی به هزینه های چاپ با چاپگر L200 اپسون


پرداخت هزینه اضافی برای تانک های جوهر و نصب غیر اصولی و غیراستاندارد آن به هد چاپگر (سیستم های CISS قدیمی)، کمپانی اپسون را واداشت تا به طراحی چاپگرهایی بپردازد که به طور مجتمع، دارای مخزن های پرظرفیت جوهر باشند. اپسون با حذف کارتریج های پر هزینه شروع کرد و در نهایت محصولات سری L خود را عرضه داشت.
در این سری از چاپگرها دیگر نیازی به خریداری تانک های جوهر خارجی و غیر استاندارد نیست.
جدا از بحث از دست نرفتن گارانتی محصول، در همین ابتدا شاهد کاهش هزینه در تهیه چاپگر خواهیم بود.

هنگامی که یک چاپگر L۲۰۰ تهیه و خریداری می کنید، با ۶ بطری جوهر در بسته بندی آن روبرو می شوید. L۲۰۰ که یک چاپگر ۴ رنگ است شامل ۳ بطری ۷۰ میلی لیتری جوهر رنگی است که توانایی چاپ ۶۵۰۰ صفحه رنگی را دارد.
از سوی دیگر یک بطری جوهر سیاه رنگ، به شما امکان چاپ ۴۰۰۰ صفحه سیاه-سفید را می دهد. جوهر اولیه در بسته بندی محصول که به مقدار ۷۰ میلی لیتر برای هر رنگ است، تقریباً معادل ۷ برابر کارتریج هایی است که تنها در خود ۱۰ میلی لیتر از جوهر را نگه داری می کردند. حتی در بعضی اوقات مقدار زیادی از همان ۱۰ میلی لیتر جوهر هم خشک می شد و مشکلات زیادی را پدید می آورد. از همین رو، در هنگام چاپ نیز شاهد کاهش هزینه مصرف جوهر نیز هستیم.

۲ بطری جوهر سیاه اضافه در بسته بندی محصول، نقطه ای است که کاهش هزینه چاپ شما را به اوج می رساند. در واقع چاپ ۸۰۰۰ صفحه سیاه و سفید اضافی برای چاپگر L۲۰۰ آن را به یک پیشتاز در عرصه کاهش هزینه چاپ تبدیل می کند.
L۲۰۰ یک چاپگر چند کاره است. علاوه بر این که می توانید از L۲۰۰ در خانه استفاده کنید، توانایی کپی و اسکن کردن، آن را به محصولی ایده آل برای مشاغل کوچک و متوسط تبدیل کرده است.


بسیاری اوقات شده است که برای یک اداره ۱۵ نفره یک چاپگر گران قیمت چند کاره تهیه شده است تا تمام افراد اداره از آن استفاده کنند. در این شرایط اگر دو یا سه نفر به طور همزمان و ضروری نیاز به استفاده از چاپگر و دیگر قابلیت های آن داشته باشند، با مشکل روبرو می شوند.
همچنین استهلاک محصول به شدت افزایش می یابد. اما می توان برای همین اداره و برای هر ۵ نفر یک چاپگر L۲۰۰ تهیه کرد تا کارایی کلی اداره نیز افزایش و هزینه های چاپ اداره در طولانی مدت کاهش یابد.
البته تمام این مواردی که در رابطه با کاهش هزینه های چاپ با چاپگر L۲۰۰ مطرح شد، دلیلی بر نداشتن کیفیت چاپ نخواهد بود. تمام چاپگرهای اپسون برای نقش بندی جوهر روی کاغذ از فن آوری MicroPiezo استفاده می کنند و این فن آوری در انحصار کمپانی اپسون است. قرار گیری هد های MicroPiezo روی این محصولات، همراه با فن آوری VSDT (variable size droplet technology) است که به چاپگر اجازه می دهد تا جوهر را در سه مقدار مختلف روی کاغذ پرتاب کند. حداقل مقدار جوهری که این هد ها توانایی پرتاب آن به روی کاغذ را دارند، ۴ پیکولیتر (یا ۱۰-۱۲ لیتر) است. این دقت در ابعاد بسیار کوچک، ضمانتی برای کیفیت چاپ این محصول خواهد بود.



از لحاظ فنی، چاپگر L۲۰۰ می تواند تا رزولوشن ۵۷۶۰ x ۱۴۴۰ dpi را چاپ کند. سرعت چاپ هم کاملاً مناسب خواهد بود؛ ۲۷ صفحه سیاه و سفید و ۱۵ صفحه رنگی در هر دقیقه. دقت اسکنر L۲۰۰ هم برابر ۶۰۰ x ۱۲۰۰ dpi خواهد بود.
در حال حاضر چاپگر L۲۰۰ با گارانتی یکساله آواژنگ (یا ۱۵۰۰۰ برگ چاپ) در بازارهای معتبر کشور موجود است. قیمت این چاپگر در حدود ۸۵۰ هزار تومان و هر بطری ۷۰ میلی لیتری در حدود ۴۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت.
کد مطلب: 25353
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام